• معماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیا
  • معماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیا
  • معماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیا
  • معماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیا
  • معماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیا
معماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیامعماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیامعماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیامعماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیامعماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیا

معماری بیونیک مدرن ترین معماری روز دنیا

عصر ساختمان- معماری بیونیک به عنوان یکی ازعلوم پیشرو در دنیای امروز معرفی گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، دستیابی به ذهنیت ارگانیک و بیونیک یکی از مهمترین دستآوردهای قرن بیستم بوده است. بیونیک دانشی است که به بررسی نظام طبیعت و الهام گیری از رفتارها و ارتباطات گوناگون موجود در آن می پردازد. با توجه به اینکه طبیعت امروز حاصل قرن ها تکامل است لذا این شرایط را برای ما فراهم آورده تا از این فرایند تکامل الگوبرداری نماییم. مهندسین می توانند با الگوبرداری و تلفیق طبیعت با معماری و تکنیک های فنی، پاسخگوی نیازهای اساسی انسان امروز و آینده باشند. ره آورد این تلفیق، بیونیک که ترکیبی از دو واژه بیولوژی و تکنیک است را تعریف می کند. درواقع بیونیک دانشی است که مسایل فنی را از راه های زیست شناختی حل می نماید. معماران این عرصه با بهره گیری از خلاقیت بالا و چشمان تیزبین و شناخت سیستم و ساختار طبیعت و استفاده درست و به جا از آن، اقدام به طراحی و خلق آثاری بی بدیل می نمایند.

طراحان بیونیک برای استفاده و تقلید از فرم های طبیعی تاکنون دو شیوه را به کار می برند.
در شیوه اول هدف طراح تقلید از ظاهر خارجی فرم های طبیعی است که در این صورت ساختمان ها بازتابی از زیبایی ظاهری موجود در طبیعت و محیط اطراف خواهند بود.
شیوه دوم آن که طراح با نگاهی نو به سازه و با تفکر در روابط و ساختارهای درونی و بیرونی موجود در طبیعت، تناسبات اجزاء و پیکره ها و الگوهای حرکتی اقدام به خلق طرح ها و آثار کاربردی و نوین می نماید. بهتر است بگوییم ارتباطات حاکم بر آفرینش و هندسه آن شبیه سازی و پیاده سازی می شود.

آشنایی با معماری بیونیک باعث تغییر در نگرش به معماری می گردد. پیشگامان این عرصه نقطه قوت و تمرکز این معماری را در استفاده به جا از مواردی در طبیعت می دانند که موجب پایداری بیشتر بناها و ایجاد تنوع و آرامش در محیط زندگی می شود. روح بخشیدن به ساختمان یکی از تمایلات اصلی معماری بیونیک است و برترین ویژگی یک ساختمان توانائی القای زنده بودن آن است.
در معماری اصیل ایرانی احترام به طبیعت و استفاده صحیح از آن، دلیل ماندگاری ابنیه بوده است که در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده است ولی خوشبختانه در چند سال اخیر فعالیت در این زمینه بصورت پژوهشی و دانشگاهی آغاز گردیده و اکنون معماری ایران با فراگیری و بهره جویی از این دانش بار دیگر با طبیعت آشتی خواهد کرد و استحکام، کارآمدی، زیبایی، نشاط و سرزندگی آن را در معماری ما به جریان خواهد انداخت. می بایست گامی موثر در مسیر ساخت و پیشرفت ایران عزیزمان برداشت و این مهم تنها با شناخت و به کارگیری جدیدترین علوم معماری محقق خواهد گردید.
در راستای این امر شرکت فرین اندیشه ماندگار افتخار دارد با اتکا بر این دانش روز دنیا و با ارتباط و همکاری با اساتید و دانشگاه های معتبر خارجی ِ فعال در عرصه معماری بیونیک، مشغول به فعالیت و ارایه خدمات در زمینه طراحی سازه و طراحی معماری بر پایه فرم بیونیک به علاقه مندان بهره مندی از این معماری نوین جهانی در ایران میباشد.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany