• جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
  • جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا
جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیاجذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا

جذاب‌ ترین بناهای شیشه‌ای و نامتعارف دنیا

عصر ساختمان-در معماری مدرن از طرح‌ها و مواد غیر متعارف جدیدی استفاده می‌شود، ساخت بنا با استفاده زیاد از شیشه یکی از ویژگی‌هایی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. طی چندین سال گذشته ساختمان‌های شیشه‌ای زیادی ساخته شده‌اند که زیبایی خیره کننده و حیرت انگیزی دارند.

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از معماری آرل، در معماری مدرن از طرح‌ها و مواد غیر متعارف جدیدی استفاده می‌شود، ساخت بنا با استفاده زیاد از شیشه یکی از ویژگی‌هایی است که به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. طی چندین سال گذشته ساختمان‌های شیشه‌ای زیادی ساخته شده‌اند که زیبایی خیره کننده و حیرت انگیزی دارند.

در ادامه و در این تاپ 10 نگاهی می‌اندازیم به ده ساختمان شیشه‌ای زیبا در گوشه و کنار جهان.

10-باغ گیاه‌شناسی کوریتیبا

در طراحی این باغ که در سال 1991 افتتاح شده از کاخ شیشه‌ای قرن 19امی لندن الگو برداری شده است. این باغ که در مرکز شهر کوریتیبای برزیل واقع شده یکی از مهمترین نقاط گردشگری این شهر به شمار می‌رود. انواع مختلفی از گیاهان در این گلخانه شیشه‌ای که ویژگی اصلی باغ گیاه‌شناسی محسوب می‌شود قرار دارند. این ساختمان شیشه‌ای فلزی که بی شباهت به یک اثر هنری نیست دارای مساحتی معادل 450 متر مربع بوده و اطراف آن با آب فشان‌ها و فواره‌های زیادی پوشیده شده است.


9-کارگاه انستیتو تکنولوژی کاگاوانا، توکیو

این ساختمان شیشه‌ای در محوطه انستیتو تکنولوژی کاگاوانای ژاپن قرار رفته و شفاف ترین سازه این مرکز آموزشی محسوب می‌شود. این سازه توسط جوانا ایشیگامی (Juana Ishigami) و همکارانش طراحی شده و در حقیقت یک اتاق بزرگ با مساحتی حدود دو هزار متر مربع است. این ساختمان تنها با استفاده از پنل‌های بزرگ و ستونهای فلزی سفیدرنگ در ابعاد و اندازه‌های مختلف ساخته شده است. این ساختمان بیشتر از اینکه شبیه به یک کارگاه باشد، به یک جنگل شباهت دارد.


8-منزل فارنزورث، پلانو

منزل فارنزورث (The Farnsworth House) که توسط لودویش میس فن در روهه (Ludwig Mies van der Rohe) طراحی شده قدیمی ترین سازه در لیست ما است. مهمترین ویژگی این خانه که در کنار رودخانه فاکس در نزدیکی شهر پلانوی آمریکا ساخته شده شفاف بودن آن است که در هماهنگی کامل با طبیعت اطراف طراحی شده است. این خانه یک اتاقه برای استراحت دکتر فارنزورث در سال 1951 ساخته شده است و از سال 2006 به عنوان یک اثر ملی تاریخی شناخته شده و در حال حاضر به عنوان یک موزه در برخی از مواقع سال قابل بازدید است.


7-مرکز وزارت بهداشت باسک، بیلبائو

طراحی این مرکز بهداشت در اسپانیا به گونه‌ای است که اکثر افراد آن را با یک موزه یا اثر هنری اشتباه می‌گیرند. اما این ساختمان 13 طبقه زیبا که یکی از دیدنی‌های ایالت باسک و کشور اسپانیاست، در حقیقت یک مجموعه اداری است. این ساختمان توسط Coll-Barreu طراحی شده است و نمای چند وجهی شیشه‌ای آن باعث شده تا نور طبیعی به خوبی وارد سازه شود و داخل ساختمان را کاملا روشن کند. همچنین نمای آسمان نیز از داخل این مجموعه به آسانی قابل مشاهده است. این مرکز یکی از نقاط توریستی شهر بیلبائو است.


6-هتل دابلیو، بارسلونا

شهرهای اسپانیا نه تنها به خاطر معماری قرون وسطی خود معروف هستند، بلکه ساختمانهای مدرن این کشور نیز از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شوند. ساختمان هتل دابلیو (W Hotel) که در خط ساحلی بارسلونا قرار دارد یکی از مظاهر پیشرفت تکنولوژی مدرن است. این هتل پنج ستاره که توسط ریکاردو بوفیل (Ricardo Bofill) طراحی و در سال 2009 افتتاح شده است با استفاده از شیشه ساخته شده و اجازه ورود حداکثر نور خورشید را به داخل می‌دهد. به دلیل طراحی خاص این ساختمان به آن لقب "هتل بادبان” نیز داده شده و مهمانان آن می‌توانند از داخل اتاق‌های خود منظره خیره کننده‌ای از دریای مدیترانه را مشاهده کنند.


5-بنیاد نما و آوای هلند

بنیاد نما و آوا (Institute of Sound and Vision) که در شهر هیلفرسوم هلند واقع شده یکی از زیباترین بناهای ساخته شده در دنیا است. این ساختمان توسط ویلم یان نویتلینگز (Willem Jan Neutelings) و میکیل ریدیک (Michiel Reidjik) به صورت یک مکعب ساخته شده که اطراف آن با پنل‌های شیشه‌ای رنگی پوشیده شده است. این ساختمان دارای 10 طبقه بوده که 5 طبقه آن در زیر زمین قرار دارند. منظره این ساختمان در شب بسیار دیدنی است. این مجموعه شامل یک موزه بوده و بخش زیادی از محتواهای صوتی و تصویری هلند در این مرکز نگهداری می‌شوند.


4-هرم لوور، پاریس

شاید معروفترین و جنجالی ترین بنایی که در این لیست وجود دارد هرم شیشه‌ای لوور باشد. بسیاری از معماران اعتقاد داشتند که این بنا تصویر و چشم انداز زیبایی که از معماری سنتی موزه لوور وجود دارد را مخدوش کرده است. اما به هر حال این هرم که در سال 1989 افتتاح شده یکی از معروفترین سازه‌های شیشه‌ای دنیا محسوب می‌شود. این ساختمان توسط I. M. Pei طراحی شده و در ورودی قسمت مدرن موزه لوور قرار دارد.


3-تبر سنت ماری 30، لندن

این بنا به که با نام ساختمان سوئیس ری و یا برج خیار ترشی (Gherkin) نیز شناخته می‌شود بلندترین برج شهر لندن است. این بنا توسط نورمن فاستر طراحی شده و ساخت آن در سال 2003 به پایان رسیده است. در ساخت این بنا بیشتر از هر چیز از صفحات شیشه‌ای استفاده شده که باعث ورود هرچه بیشتر نور و گرما و به داخل مجموعه می‌شود. مصرف انرژی در این ساختمان 41 طبقه نسبت به ساختمان‌های مشابه با فعالیت یکسان، بسیار پایین تر است. این بنا در سال 2004 جایزه استرلینگ موسسه سلطنتی معماران بریتانیایی را از آن خود کرد.


2-خانه رقصان، پراگ

این خانه که با نام جینجر و فردی نیز شناخته می‌شود یکی از جالب ترین نمونه‌های معماری مدرن است. این بنا در سال 1996 در شهر پراگ، پایتخت کشور چک و در نزدیکی رودخانه Vlatva در میان انبوهی از ساختمان‌های کلاسیک واقع شده است. این خانه توسط ولادو میلونیچ و فرانک گری طراحی شده است و یادآور یکی از رقص‌های معروف فردی آستیر و جینجر راجرز است. با اینکه طراحی این بنا باعث بروز بحث‌های زیادی در زمان خود شد، اما طراحان آن در سال 1996 جایزه بهترین طراحی سال را از مجله تایم دریافت کردند.


1-مرکز ملی هنرهای نمایشی، پکن

این بنا که به نام تئاتر ملی بزرگ نیز شناخته می‌شود یکی از نمونه‌های بارز معماری مدرن در دنیاست. این ساختمان که در پکن، پایتخت چین واقع شده توسط آرشیتکت فرانسوی به نام پاول اندرو (Paul Andreu) طراحی شده است. این بنا با استفاده از شیشه و تیتانیوم در سال 2007 ساخته شده و با توجه به شکل خاص خود، در میان مردم محلی به نام "تخم مرغ غول‌آسا” نیز مشهور است. اطراف ساختمان نیز با دریاچه مصنوعی بزرگی پوشیده شده است. در این مرکز یک خانه اپرا، سالن کنسرت و سالن تئاتری وجود دارد که مجموع ظرفیت آنها به پنج هزار نفر می‌رسد.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany