• شاهکار معماری اسلامی در مسجد 99 گنبدی شهر سیدنی
  • شاهکار معماری اسلامی در مسجد 99 گنبدی شهر سیدنی
  • شاهکار معماری اسلامی در مسجد 99 گنبدی شهر سیدنی
  • شاهکار معماری اسلامی در مسجد 99 گنبدی شهر سیدنی
شاهکار معماری اسلامی در مسجد 99 گنبدی شهر سیدنیشاهکار معماری اسلامی در مسجد 99 گنبدی شهر سیدنیشاهکار معماری اسلامی در مسجد 99 گنبدی شهر سیدنیشاهکار معماری اسلامی در مسجد 99 گنبدی شهر سیدنی

شاهکار معماری اسلامی در مسجد ۹۹ گنبدی شهر سیدنی

عصر ساختمان- مسجد ۹۹ گنبدی شهر سیدنی برگرفته از معماری اسلامی در کشور استرالیا ساخته شده و یکی از مناطق توریستی این شهر محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ساخت عبادتگاهی مانند کلیسا، مسجد و ... صرفا در جغرافیا یا منطقه ای خاص خلاصه نمی شود، در اسناد تاریخی هر دوره از حکومت ها و دولت ها، بناهایی ساخته شده است که هرکدام آنها معرف معمار و جغرافیای آن کشور است. مسجد 99 گنبدی  یکی از مساجد عجیب در شهر سیدنی است که با 99 گنبد ساخته شده است. در ادامه گزارش درباره این مسجد بیشتر می‌خوانید.

یکی از مساجد شهر سیدنی استرالیا با 99 گنبد کوچک ساخته شده است که از این لحاظ، شاهکار معماری مدرن به حساب می‌آید. این مسجد نماد غرب سیدنی محسوب می شود.

براساس این گزارش، کاندالپاس،معمار مسجد 99 گنبدی سیدنی که مسیحی کاتولیک است هرگز تصورش را نمی‌کرده که زمانی برای مذهبی که چیزی درباره آن نمی‌داند، بنایی بسازد. او برای الهام‌گرفتن از سازه‌های اسلامی به احمد‌آباد و آگرا در هندوستان سفر کرده‌ از این رو معماری و سازه این مسجد همه برگرفته از الگوهای معماری اسلامی است.

با توجه به استفاده از مقرنس کاری های انجام شده، بهره‌گیری از طرح مدرن با هدف تسهیل اخذ مجوز ساخت برای مسجد 99 گنبدی سیدنی شکل گرفت. این مسجد به گفته معمارش با هدف کاهش گسستگی میان ادیان در سیدنی و پانچ بل است، زیرا در سال‌های اخیر ساخت مسجد در مناطق مختلف استرالیا با مخالفت‌های عمومی زیادی مواجه بوده است.
لازم به ذکر است؛ نمای بیرونی مسجد 99 گنبدی سیدنی کاملا با سایر مساجد متفاوت است. معمار این مسجد برای ساخت آن از سازه‌های اسلامی احمدآباد و آگرای هندوستان الهام گرفته است.

مسجد 99 گنبدی سیدنی با هزینه‌ای بالغ بر 9 میلیون دلار ساخته شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر سیدنی و کشور استرالیا به حساب می‌آید و امروز در کشور سیدنی و استرالیا 340 مسجد وجود دارد.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany