• ساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیه
  • ساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیه
  • ساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیه
  • ساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیه
  • ساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیه
ساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیهساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیهساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیهساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیهساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیه

ساخت و ساز بدون مجوز نزدیکان بابک زنجانی در زعفرانیه

عصر ساختمان-با وجود اینکه شهرداری تهران هنوز پروانه ساخت یک ساختمان ۱۱طبقه در زعفرانیه که باعث تخریب ۱۲۰ اصله درخت شده را صادر نکرده اما مالک بدون مجوز، گودبرداری این سازه را نیز به پایان رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین ، روند تخریب گسترده و سازمان‌یافته‌ ریه‌های تهران، از زمان تدوین و اجرایی شدن «مصوبه برج‌_باغ» در 1383، زمان مدیریت شهری احمدی‌نژاد، آغاز شد. مصوبه‌ای که پیشنهاد‌ آن را رییس وقت شورای شهر تهران به صحن ارائه داد و بدین ترتیب کلید نابودی 109هکتار از باغات تهران به دست برج‌سازان افتاد.

هرچند که مصوبه برج_باغ به وسیله شورای پنجم لغو شد و حالا شهرداری ملزم شده تا طرح دیگری را جایگزین آن کند اما بسیاری از باغات تهران در زمان اجرای آن نابود شده‌اند و خیلی از مالکان مجوز ساخت را قبل از لغو مصوبه گرفته و اقدام به تخریب باغات کرده‌اند.

باغات نابود شده در تهران کم نیستند؛ از باغ سعادت آباد معروف به برره تا باغ وثوق‌الدوله یا همان باغ شهرزاد و هزاران باغ دیگر، همه قربانی یک مصوبه شدند.

یکی از این باغات که به دست مالک برج‌ساز خود نابود شده باغی در زعفرانیه، محدوده خیابان فلاحی به متراژ 3هزار و 339مترمربع است که درسال 94مجوز ساخت یک ساختمان 11طبقه را می‌گیرد و 120اصله درخت را تخریب می‌کند.

مطابق با رای و نظر کمیسیون ماده 7(باغات) 4میلیارد تومان جریمه برای مالک این باغ «ح.م» که گفته می‌شود از دوستان بابک زنجانی است صادر می‌شود اما در کمال تعجب  این رای در صحن شورای شهر تهران به 90میلیون تومان کاهش و مالک هم این جریمه را پرداخت و به ساخت و ساز ادامه می‌دهد این در حالی است که هنوز مجوز و پروانه ساخت برای این مالک صادر نشده و ساختمان تا مرحله گودبرداری کامل نیز پیش رفته است.

از تورج فرهادی قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران پیگیر موضوع ساخت و ساز غیرقانونی این مالک شدیم و او قول بررسی داد. با توجه به حساسیت حفظ و صیانت از باغات ضرورت دارد شورای شهر و شهرداری نسبت به وجود چنین تخلفاتی توجه بیشتری داشته باشند تا پیش از این سرمایه‌های تنفسی شهر به تاراج نرود.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany