• نصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالا
  • نصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالا
  • نصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالا
  • نصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالا
نصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالانصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالانصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالانصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالا

نصب اسلب‌های بزرگ با ایمنی و سرعت بالا

عصر ساختمان - تولید پنل‌های سرامیکی بزرگ‌مقیاس در اندازه‌های ۴.۸ در ۲.۴ متر همواره برای تولیدکنندگان کاشی به عنوان یک چالش شناخته می‌شود. این در حالیست که چالش اصلی در رابطه با تولید این سایز سرامیک متوجه پیمانکاران و نصابان آنها است، چرا که جابجایی ایمن و نصب سالم این سرامیک‌های غول‌پیکر، بدون صدمه رسیدن به سرامیک امری بسیار دشوار و مخاطره آمیز است.

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، اما گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که این مشکل تا حدود زیادی برطرف شود. اکنون دستگاه‌های جابجایی به مانند تی-موو (T-Move) و ربات‌اسلب (Roboslab) انجام این امر را تا حد زیادی تسهیل بخشیده‌اند. این ابزار‌های گیرنده و جدید بسیار کاربردی هستند و کار جابجایی و نصب کاشی و سرامیک های بزرگ مقیاس را بسیار تسهیل کرده‌اند.
T-Move
دستگاه‌های "تی-موو" از تکنولوژی‌ای شبیه گیرنده‌های کاشی و سرامیک استفاده می‌کند ، با این تفاوت که در مقیاس‌های بسیار بزرگ‌تر این کار را انجام می‌دهند. این نوع دستگاه دارای ساختاری پیمانه‌ای با کاپ‌های مکشی-وکیومی است که موجب می‌شود انعطاف‌پذیری ساده‌ای را به عنوان راه‌حلی برای مساله جابجا‌کردن پنل‌های سرامیکی جدا از اندازه و سطح پنل‌های کارشده ارائه می‌دهد.
در سطوح پیشرفته‌تر، سیستم "روبات‌اسلب" به کاربران این امکان را می‌دهد تا پنل‌هایی در هر اندازه و تا وزن 200 کیلوگرم را به راحتی جابجا کنند؛ درحالی‌که با دقت بالا اسلب‌ها را در جای درست چه بر روی زمین و چه بر روی دیوار بنابر نوع پروژه قرار می‌دهد.
این دستگاه، همانطور که قبلا گفته شد، قادر است اسلب‌هایی با  وزن تا  200 کیلوگرم را در ابعاد 1.800 در 3.400 میلی‌متر جابجا کند. همچنین اسلب‌ها می‌توانند از 3.400 میلی‌متر بلند‌تر باشند اما از نظر عرض، نمی‌توانند از 1.800 میلی‌متر پهن‌تر باشند و این محدودیتی برای این دستگاه فوق می باشد.
زمانی که اسلب‌ها در حالت طولی نصب می‌شوند‌، حداکثر وزن 100 کیلوگرم و حداکثر سایز اسلب‌ها بین 1.800 در 3.200 میلی‌متر می بایست باشد. در این حالت، برعکس حالت عرضی، اسلب‌ها می‌توانند پهن‌تر از 1.800 میلی‌متر باشند اما حداکثر از سایز 3.200 میلی‌متر نباید بلندتر باشند.
‌‌روبات‌اسلب
"روبات‌اسلب" دستگاهی با قابلیت لیفت کاشی و سرامیک های اسلب و البته متحرک است که عملکرد آن به صورت هیدرولیکی انجام می‌شود. این دستگاه به منظور بهبود کارایی و بهره‌وری بالاتر در اجرای کاشی و سرامیک‌، و همچنین جلوگیری از کاهش خستگی‌نیروهای اجرایی و در نهایت بروز خطا در حمل و نقل اسلب ها طراحی شده است. "روبات‌اسلب" همچنین قادر است تا کاشی‌ و سرامیک هایی را که برای جابجایی بوسیله نیروی انسانی خیلی بزرگ و یا خیلی سنگین هستند را جابجا کند. علاوه بر مطالب گفته شده، این دستگاه به تسریع روند نصب کاشی‌ و سرامیک نیز کمک می‌کند که در حال حاضر به صورت دستی صورت می‌گیرد.
دستگاه ‌"روبات‌اسلب" قابلیتی در اختیار پیمانکاران و نصابان قرار می‌دهد تا سرامیک‌های اسلب در هر نوع و اندازه‌ای را در حالت عرضی و یا طولی به همراه ایمنی بالا نصب کنند.
بازوی متصل به شش عدد کاپ‌ مکشی -کیومی 300 میلی‌متری و بزرگ مجهز شده است که می‌تواند به صورت جداگانه با توجه به هر اندازه سنگ اسلب در جای مناسب و یا در هر شکلی پس از برش، قرار بگیرند. کاپ‌های مکشی دارای زبانه فنری هستند که موجب می‌شود تا کار گرفتن و رها‌کردن اسلب‌ها را تسهیل بخشد.
سیستم کنترل، بازو را در جهت بالا به پایین و در جهت  افقی به عمودی (یا برعکس) می‌چرخاند. این امر عملیات اجرای ملات پشت سرامیک‌ها و نصب بر روی دیوار و یا کف را آسان‌تر می‌کند.
این سیستم کنترل قابلیت جداشدن نیز دارد که اجازه می‌دهد تا کاشی‌کار هنگامی‌که در کنار اسلب ایستاده است بتواند ماشین را کنترل کند، این قابلیت به این معناست که تمام جزئیات نصب قابل مشاهده است. اتصال بازو به بدنه را به کمک بلبرینگ می‌توان تا 100 میلیمتر به طرفین کشید تا اسلب، قبل از گذاشتن روی چسب نازک و از پیش آماده شده، به‌طور دقیق نصب گردد.
هنگامی که دستگاه اسلب‌ها را گرفت، بازوی متصل به بدنه می‌تواند در جهت افقی بچرخد تا اسلب‌ها را به طرفین حمل و در جای موردنظر قرار دهد. این جریان بسیار حیاتی است مخصوصا هنگامی‌که دسترسی‌ها محدود باشد، مانند زمانی‌که چارچوب‌های درب وجود دارند که بالاخره باید با آن‌ها کنار آمد.
به خاطر وجود سوپاپ‌های هیدرولیکی در این دستگاه، جابجایی‌های دقیق، آرام و تدریجی برای پیمانکاران فراهم شده است. هنگامی‌که ایمنی بوسیله دو سیستم پمپ وکیومی اجرا تامین می شود، هرکدام از آن‌ها از طریق مسیری مجزا و جدا به 3 کاپ‌ مکشی متصل می‌شوند.
درحالی‌که هر دو چرخ‌ جلو می‌توانند به صورت مستقیم و یا به روش هدایت هیدرولیکی قفل شوند، در صورت نیاز، چرخ‌های عقب هدایت دستی کامل را فراهم می‌آورند. این امر مانورپذیری بسیار بالایی را برای سیستم فراهم می‌کند آن‌هم زمانی‌که تثبیت‌کننده‌های جانبی نصب شده، ثبات سیستم را تضمین می‌کنند.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany