• اقتصاد مسکن امارات متحده عربی
  • اقتصاد مسکن امارات متحده عربی
  • اقتصاد مسکن امارات متحده عربی
  • اقتصاد مسکن امارات متحده عربی
اقتصاد مسکن امارات متحده عربیاقتصاد مسکن امارات متحده عربیاقتصاد مسکن امارات متحده عربیاقتصاد مسکن امارات متحده عربی

اقتصاد مسکن امارات متحده عربی

عصر ساختمان- قیمت پایین نفت و به دنبال آن درآمد پایین دولت، مهم ترین عاملی است که تصمیمات برای رشد سرمایه گذاری در حال حاضر و همینطور آینده را به خصوص در ابوظبی تحت تاثیر قرار می دهد. رشد اقتصادی پایدار است اما سال ۲۰۱۶ در نرخ ۳/۲ درصد توقف کرده که پایین تر از میانگین سال های اخیر است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، ساخت و ساز در محدوده خلیج فارس در سال 2016 نزدیک به یک سوم سال 2015 بوده که این بدترین آمار از زمان قبل از بحران مالی جهانی است.
تضعیف استرلینگ "واحد پول انگلستان" به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین تحریم های روسیه، باعث ایجاد موانعی برای خرده فروشی و همچنین صنعت گردشگری در این کشور عربی شده است.
بازار ساخت و ساز امارات متحده عربی با فشاری برای کاهش هزینه های دولت روبرو شده و پیشنهاد مالیات بر ارزش افزوده برای سال 2018 مطرح شده که عرضه کالا و خدمات را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما سرمایه گذاری بهبود خواهد یافت و باید شاهد افزایش مجدد قیمت نفت باشیم.
اکسپو 2020 دوبی با پروژه های عمرانی متعدد انتظار می‌رفت که روی قیمت‌های مناقصه ساخت و ساز در سال 2017 تاثیر داشته باشد که این امر منجر به درخواست بالا برای پیمانکاران اصلی و جزء و همچنین افزایش قیمت‌های مناقصه شد.
بر اساس موارد ذکر شده در بالا، وضعیت کلی بازار و شرایط مناقصه در کشور امارات نسبتا با رونق است. رشد هزینه ها در سال 2016 تا 2017، معادل 1.5 درصد بوده که بر این اساس برای سال 2018 رشدی بالغ بر 2 درصد پیش بینی شده است. حاشیه سود پیمانکاری در امارات 8 درصد است، علاوه بر آن ضریب مکانی بر حسب دلار آمریکا در امارات 52 است. همچنین ضریب برابری قدرت خرید در کشور امارات 2.26 است.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany