• جارو مرکزی، بی صدا و قدرتمند
  • جارو مرکزی، بی صدا و قدرتمند
  • جارو مرکزی، بی صدا و قدرتمند
  • جارو مرکزی، بی صدا و قدرتمند
  • جاروی مرکزی، بی صدا و قدرتمند
  • جارو مرکزی، بی صدا و قدرتمند
  • جارو مرکزی، بی صدا و قدرتمند
جارو مرکزی، بی صدا و قدرتمندجارو مرکزی، بی صدا و قدرتمندجارو مرکزی، بی صدا و قدرتمندجارو مرکزی، بی صدا و قدرتمندجاروی مرکزی، بی صدا و قدرتمندجارو مرکزی، بی صدا و قدرتمندجارو مرکزی، بی صدا و قدرتمند

جاروی مرکزی، بی صدا و قدرتمند

عصر ساختمان - جاروی مرکزی سیستمی برای نظافت ساختمان و انتقال زباله و گرد و خاک از طریق لوله های داخل دیوار به محلی دور از ساختمان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، به این منظور پریزهای مکنده در سراسر ساختمان نصب شده و توسط لوله های توکار به دستگاه مکنده مرکزی که معمولا در خارج از ساختمان یا در زیر زمین یا پارکینگ نصب شده، متصل می گردد. لذا در هنگام استفاده با اتصال لوله خرطومی به پریزهای مذکور، سیستم مکنده به طور خودکار روشن شده و امکان نظافت محل مورد نظر را فراهم می سازد.

کار کرد و قطعات جارو برقی مرکزی
آن چیزی کە در ظاهر از جارو برقی مرکزی دیده می شود تعدادی پریز است کە در نقاط مختلف خانه شما نصب شده، این پریز‌ها درپوش دارند و به هیچ وجه قابل نفوذ توسط حشرات و جانوارن نیستند. این پریز‌ها باید در ارتفاع 50 سانتی‌متری –نیم‌متری- از سطح زمین باشند اینکه پارتیشن وکمد هم مکان مناسبی برائ آن است.
«ست خرطومی» قطعه مهم دیگری است کە بیش از هر چیزی دیگری دیده می شود. این ست شامل یک لوله خرطومی فنری بلند است کە معمولا 4، 8 یا 12 متری است و سری‌های متفاوتی کە برائ جارو کردن قسمت‌های مختلف خانه کاربرد دارد. قسمت دیگری کە درواقع اصلی‌ترین قطعه است دستگاه جارو برقی است در پایین‌ترین قسمت خانه جایی مثل موتورخانه، زیر پله‌ها، زیر زمین یا پارکینگ قرار می‌گیرد و به وسیله لوله‌کشی کە در کف ساختمان انجام می‌شود گرد و غبار و ذرات کثیف به این مخزن منتقل می‌شود. تفاوت‌های موجود در این دستگاه‌ها می‌تواند به خاطر حجم مخزن آنها، وزن یا قدرت مکش آنها باشد کە نسبت به این ویژگی‌ها، هرکدام از این دستگاه‌ها برائ یک ، 2 ، 4 یا تعداد بیشتری از آپارتمان را به طور همزمان پوشش می‌دهد. لوله‌های زیر کار مورد استفاده هم از جنس PVC می باشند. آخرین قسمت نمایشگر ال ای دی روی دستگاه است و نشانگر وضعیت استفاده یا عدم استفاده از دستگاه است.
سیستم‌های روشن و خاموش کردن این جاروها به سه صورت است؛ سیستم ریموت کنترل یکی از آنهاست، روشن و خاموش شدن خودکار با اتصال و جداسازی از پریز نوع دیگری است یا اینکه ممکن است به جای این دو مدل، روی دسته خرطومی شما دکمه‌ای برائ خاموش و روشن کردن دستگاه باشد.
قدرت مکش بیشتر جاروی مرکزی نسبت به انواع معمولی آن به دلیل قدرت بالاتر موتور بسیار بیشتر این نوع جارو نیاز به جا به جایی ندارد که علاوه بر راحتی عملکرد آن، مشکلاتی مانند ضربه دیدن دستگاه، در نتیجه جابه جایی حذف می شود.
استفاده از جارو مرکزی سهولت بیشتری دارد و به محض اتصال خرطومی به پریز، دستگاه روشن شده و با خارج کردن خرطومی از پریز دستگاه خاموش می شود البته در مدل های خاصی پنل کاربری  برای تنظیمات بیشتر وجود دارد  و برخی دیگر ریموت کنترل مخصوص روی دسته جارو تعبیه شده است.
جارو برقی های معمولی در حین کار مقداری از گرد و خاک ذخیره شده در مخزن را به فضای اتاق انتشار می دهند ولی در جاروی مرکزی، به دلیل قرار داشتن مخزن در خارج از ساختمان، این مشکل مرتفع شده است. لذا هوای مناسب در خانه جریان پیدا می کند و برای بیماران آلرژیک مناسب بوده  و از شیوع بیماری های تنفسی جلوگیری می کند.
وجود جارو مرکزی یک امتیاز برای آپارتمان محسوب می شود و به ارزش ساختمان می افزاید.
به دلیل قرار داشتن موتور جاروی مرکزی در خارج از ساختمان، در هنگام کار کردن سر و صدایی شنیده نمی شودو به همین منظور در آسایش و راحتی ساکین موثر است.
در سیستم جاروی مرکزی از لوله های pvc استفاده شده است. سیم هایی با ولتاژ پایین در سراسر لوله کشی داخل دیوار قرار گرفته و به پریزها انشعاب داده شده است. به محض اتصال خرطومی به پریز، جاروی مرکزی روشن شده و آماده کار کردن است.
لوله کشی جاروی مرکزی
1- اجرای تاسیسات لوله کشی جاروی مرکزی، همزمان با اجرای تاسیسات گاز و آب و فاضلاب در ساختمان صورت می گیرد.
2- لوله ها باید از جنس PVC مرغوب با قطر  50 میلیمتر وضخامت 2.4 الی 3 میلیمتر بوده و اتصالات نیز از نوع مرغوب باشند.
3- باید توجه شود که در تمام طول مسیر لوله کشی که اصولا از بالا ترین قسمت ساختمان به سمت طبقات پایین صورت می گیرد، در هیچ قسمتی “سیفون” ایجاد نشود و به بیانی دیگر باید دقت شود تا امتداد مجدد لوله از پایین به طرف بالا اتفاق نیفتد.
4- محل اتصال لوله های فرعی به اصلی باید به صورت افقی باشد.
5- عبور لوله ها باید از کوتاه ترین مسیر انجام پذیرد و در مواقع برخورد با موانعی که احتمال ایجاد حفره در آن ها وجود ندارد، می توان برای عبور لوله از زانوهای مناسب با زاویه  45 درجه استفاده کرد.
6- بهتر این است که لوله اصلی از مسیرهای مستقیم عبور داده شود و به سمت انشعاب منحرف نگردد و همیشه لوله منشعب شده به سمت آن کشیده شود.
7- محل نصب دستگاه جاروی مرکزی ترجیحا باید در پایین ترین نقطه ساختمان و در مکان هایی مانند موتورخانه، زیرزمین، پارکینگ، انباری و… باشد. محل نصب دستگاه باید در مجاورت پریز برق باشد. در صورت تمایل می توان دریچه ای برای خروجی هوای دستگاه در نظر گرفت.
8- محل نصب پریزهای مکنده را باید به صورتی انتخاب کرد که بتوان با استفاده از آن بیشترین سطح ممکن را پوشش داد. به طوری که در نهایت بتوان تعداد کمتری پریز نصب کرد و با کمترین تعداد پریز مکنده بیشترین سطح را نظافت نمود.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany