• نمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلی
  • نمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلی
  • نمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلی
  • نمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلی
  • نمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلی
نمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلینمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلینمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلینمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلینمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلی

نمایشگاه‌های مجازی و کاتالوگ‌های افزوده؛ آینده طراحی داخلی

عصر ساختمان - از آنجا که با گذر زمان فناوری‌های جدید وارد صنایع مختلف شده‌اند، این موضوع بر طراحی داخلی نیز اثرگذار بوده و این حرفه را به طور کامل دستخوش تغییرات و اصلاحات کرده است. کافیست نگاهی به آینده بیاندازیم، جایی که ظهور تکنولوژی‌های نوظهور مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت مخلوط، راه‌های جدیدی را برای جذب مشتری و رقابت با رقبا برای طراحان داخلی فراهم کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، هر یک از این فناوری‌ها، فرصت‌های کوچکی را برای طراحان فراهم می‌کند، با این حال، تمامی موارد ذکر شده برای بهبود و تسکین مشکلاتی که برای کسب و کار ایجاد شده، بوجود آمده‌‌اند. به طور خاص، ناامیدی ناشی از عدم انطباق بین پروژه مورد انتظار و کار واقعی، و همچنین تردیدی که مشتری به دلیل ترس از عدم کنترل کافی خود در روند کار، در استخدام طراح داخلی دارد.
روش‌های سنتی
روش‌های سنتی مشاوره و کمک به مشتریان این گونه است که شامل ترکیبی از توضیحات کلامی و نقشه‌های دو بعدی هستند. در حالی که این روش به این صنعت به وضوح خدمت کرده، اما دارای نقص اساسی است.
در مواقع سردرگمی و ناامیدی، برقراری ارتباط اغلب به ایجاد راه‌های متعدد ختم می‌شود. با این حال، حتی زمانی که طراح و مشتری به تبادل دیدگاه‌های خود می‌پردازند و نقطه نظرات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند، به این معنا نیست که تصورات یکدیگر را به طور کامل درک کنند؛ برای مثال، چطور اشیاء خاص در کنسرت کار خواهند کرد و یا چگونه رنگ‌های مختلف احساسات منحصر به فرد را ایجاد می‌کنند، این‌ها می‌تواند نمونه‌ای از این قبیل نقص‌ها باشد.
در مورد نقاشی‌های دو بعدی و تصاویر مفهومی، خطر این است که مشتری به طور کامل از ابعاد عمق و حس اتاق از نقاط مختلف پیشرفت، به‌طور کامل چیزی درک نمی‌کند.
واقعیت مجازی
از میان سه تکنولوژی جدید، واقعیت مجازی (VR) به احتمال زیاد بیشتر از بقیه شناخته شده است. ایده آن ساده است: به این صورت که کاربر در دید کامل 360 درجه‌ای از محتوای بصری غوطه‌ور می‌شود، و این تصور را ایجاد می‌کند که کاربر در یک محیط کاملا متفاوت قرار گرفته است. این دستگاه از طریق دستگاه‌های خاص (VR) مانند "Oculus Rift" یا "HTC Vive" و یا سر صفحه نمایش VR (HMD) مانند "Google Cardboard" و Samsung Gear VR"" به دستگاه‌های VR تبدیل شده است.

تجسم طراحی داخلی
هنگامی که این فناوری به طراحی داخلی اعمال می‌شود، نتایج حیرت انگیز است. به جای کشیدن طرح، یا توضیح دادن، و یا تصور کردن این‌که اتاق یا خانه ممکن است چه شکلی شود، مردم اکنون می‌توانند از دستگاه (VR) استفاده کنند و به معنای واقعی کلمه از طریق مختلف، اتاق یا خانه آینده خود را ببینند. همچنین تکنولوژی (VR) این اجازه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از هر زاویه‌ای بتوانند طرح آینده را ببینند، همچنین محیط را بر اساس قوانین "فنگ‌شویی" بچینند و در پایان از آن‌چه که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، مطمئن باشند.
با توجه به افزایش هزینه بهره‌وری از تکنولوژی واقعیت مجازی، این نوع از فناوری مجازی برای هم مشتریان شخصی و هم مشتریان شرکت‌های بزرگ بسیار شایع شده است. بخش بزرگی از این امر به دلیل همکاری بین توسعه‌دهندگان نرم افزار و طراحان داخلی، به منظور ایجاد دقت بیشتر و قیمت‌گذاری به طرح‌های مجازی داخلی است.
نمایشگاه‌های مجازی
(VR) هم‌چنین یک "نمایشگاه مجازی" را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع، کاربر بر روی دستگاه (VR) قرار می‌گیرد و در همان لحظه ناگهان در نمایشگاه یا فروشگاه قرار می‌گیرد. در این حالت به جای جابجایی مکانی، برای مثال، فرآیند خرید یک نیمکت جدید را می‌توان به راحتی از اتاق نشیمن انجام داد.
این فناوری دارای مزیتی است که آن را در مقابل کامپیوتر قرار می‌دهد، آن هم این واقعیت است که کاربر قادر به درک ابعاد واقعی اشیا می‌باشد. با افزایش توان محاسباتی دستگاه‌های (VR)، امکان گرافیک برای تبدیل شدن به واقع‌گرایی بیشتر می‌شود، و هم‌چنین نمایشگاه‌های مجازی ممکن است جایگزین فروشگاه‌های مصالح سنتی شوند.
واقعیت افزوده
واقعیت افزوده (AR) اساسا شخص را قادر می‌سازد از تلفن خود برای جابجایی دنیای فیزیکی با عناصر مجازی استفاده کند. گفتنش می‌تواند یک راه فریبنده باشد که می‌توانید از دوربین گوشی خود و یک برنامه (AR) استفاده کنید، سپس مشاهده کنید یک کاناپه سبز رنگ در سالن نشیمن شما ظاهر می شود. شرکت "IKEA"  ایده ذکر شده را در کاتالوگ‌های چاپی جدیدش به تصویب رساند، قابلیتی که به مشتریان اجازه می‌دهد تا مبلمان مجازی را در خانه خود قرار دهند.

برنامه‌های کاتالوگ
بدون اینکه بیش از حد فنی شود، اکثر برنامه‌های (AR) در حال حاضر مبتنی بر تکنولوژی نشانگر هستند. این بدان معنا است که یک شرکت طراحی داخلی و یا یک طراح داخلی می‌تواند یک بروشور یا چیزی شبیه به یک جزوه را به شما بدهد تا آن را در محلی که می‌خواهید لوازم خانه را در آن‌جا قرار دهید، بگذارید. سپس با نشانه‌گرفتن تلفن همراه خود، آن لوازم خانه‌ای که مورد نظرتان است (البته با ابعاد و مقیاس واقعی زندگی) بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، احساسی را تداعی می‌کند که گویا بخشی از اتاق است.
مزایای اپلیکیشن‌های جدید به مانند مواردی که در بالا ذکر شد در این است که دفاتر واقعی می‌توانند بدانند که آیا فلان وسیله خاص برای اتاق آن‌ها مناسب خواهد بود یا خیر. در نهایت می‌توانیم به یک‌سری از کارهای فرسایشی مانند فرآیندی که برای خرید یک صندوق جدید باید طی شود، آن را از پله‌‌ها به طبقه بالا ببریم، بعد ببینیم که آیا در فضای بین قاب تخت‌خواب و دیوار قرار می‌گیرد یا نه! خداحافظی کنیم. این اپلیکیشن‌ها برای شرکت‌های مبلمان و طراحان داخلی رقابت بیشتری را ارائه می‌دهد و همچنین رضایت مشتری را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، شرکت "IKEA" برای مدت طولانی ازکاتالوگ‌های مجازی استفاده کرده و فروش خود را از 27.6 در سال 2012 به 35.1 در سال 2016 افزایش داده است.
واقعیت مخلوط
واقعیت مخلوط (MR)  مانند واقعیت افزوده "استروئیدها" است. این به دستگاه‌های خاصی مانند "HoloLens" مایکروسافت نیاز دارد، اما کاربران را قادر می‌سازد عناصر فیزیکی و مجازی را به طور واقعی و یکپارچه بدون مارکر ترکیب کنند (بروشور یا چاپ مجدد). دستگاه‌های واقعیت مخلوط محیط فیزیکی را می‌خوانند، سپس تمام عناصر مجازی با عناصر فیزیکی آن‌چنان ارتباط برقرار می‌کنند که گویی واقعا وجود دارند؛ برای مثال، مطابق با قوانین جاذبه زمین، یک توپ "مجازی" بر روی یک میز شیبدار واقعی حرکت می‌کند و بر روی زمین می‌افتد.
ترکیبی از کاتالوگ‌ها و تجسم‌ها
در مقایسه با (VR) و (AR)، (MR) هنوز در حال کامل شدن است. با این حال، نوآوری توسعه‌دهندگان مایکروسافت، در حال آزمایش هستند که چگونه می‌توان از ترکیب بهترین عناصر اپلیکیشن‌های طراحی داخلی (VR) و (AR) استفاده کرد.
از آنجایی که واقعیت مخلوط، دید 360 درجه‌ای طبیعت واقعیت مجازی را با ادغام فیزیکی یا مجازی واقعیت افزوده ترکیب می‌کند، بنابرین اجازه شکل پویاتر "برنامه‌های کاتالوگ" و غوطه‌وری "تجسم" بدون توسعه پر هزینه و وقت گیر را می‌دهد. کاربران قادر خواهند بود چند قطعه فرعی را اضافه کنند اما نمی‌توانند عناصر واقعی و جسمی را از جلوی دید حذف کنند. بنابراین، اپلیکیشن‌های کاتالوگ (MR)، برای اتاق‌های خالی در خانه جدید، یا در مقیاس‌های کوچک‌تر، بازسازی اتاق مناسب است.
همان‌طور که مطالعه کردید، فناوری در زمینه طراحی داخلی پیشرفت‌های قابل ملاحظ‌های داشته است، در این بین برنده واقعی کسی نیست جز مشتری. طراحی داخلی همواره با یک نوع هیجان همراه بوده است، (مبلمان جدید، طرح جدید و... ). با این حال، اغلب اوقات، ممکن است به فرآیندی ناامیدکننده از هراس و سردرگمی در مورد آن‌چه در حال اتفاق افتادن است، تبدیل شود.
واقعیت مجازی یک گام بزرگ رو به جلو برای پروژه‌های بزرگ است که نیازمند پیش‌بینی دقیق قبل از تعهد به بازسازی و ساخت و سازها دارد که اغلب این پروژه‌های این چنینی پر هزینه هستند. "واقعیت‌افزوده"، راه حلی کامل برای حل سوالاتی است که تا کنون نگران بوده‌اند: "آیا این مناسب خواهد بود؟" یا "اگر قرمز بود چطور؟" و "آیا آن با تصویر زمینه مطابقت دارد؟"
"واقعیت‌های مخلوط" به صاحبان خانه جدید اجازه می‌دهد تا در عرض چند دقیقه، به طور کامل خانه جدید خود را در هزاران ترتیب جدید و مختلف ببینند.
چنان‌چه موقعیت مناسبی برای جلب نظر در مورد طراحی داخلی وجود داشته باشد، اکنون آن زمان است.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany