• سکونتگاه 40 هزار ساله ایران کجاست؟ + تصاویر
  • سکونتگاه 40 هزار ساله ایران کجاست؟ + تصاویر
  • سکونتگاه 40 هزار ساله ایران کجاست؟ + تصاویر
سکونتگاه 40 هزار ساله ایران کجاست؟ + تصاویرسکونتگاه 40 هزار ساله ایران کجاست؟ + تصاویرسکونتگاه 40 هزار ساله ایران کجاست؟ + تصاویر

سکونتگاه ۴۰ هزار ساله ایران کجاست؟ + تصاویر

عصر ساختمان- غار‌ها همواره برای انسان‌ها، از سکونتگاه‌های تاریخی، رازآلود و جذاب بوده‌اند.

به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غار‌ها همواره برای انسان رمزآلود و جذاب بوده‌اند. این جاذبه‌های طبیعی در گذشته مأمن مناسبی برای انسان‌های اولیه بودند و شاید بخشی از جذابیت‌ آنها برای ما به عطشی که برای کسب اطلاع از گذشته‌مان داریم، برمی‌گردد. انسان اولیه نیز همچون ما تلاش داشته که چیزی از خود به جای بگذارد؛ بنابراین افکار و احساساتش را در برخی مواقع روی دیواره‌های داخلی غار‌ها حک می کرد.

غغار «یافته» در 25 کیلومتری جنوب غربی شهر خرم‌آباد قرار گرفته است. این غار که سکونتگاهی 40 هزار ساله برای بشر به حساب می‌آید، بقایایی از زندگی در عصر پارینه‌سنگی را در دل خود پنهان کرده و به همین واسطه پلی میان گذشته و حال زده است.

فرانک هول باستان‌شناس آمریکایی، نخستین کاوش علمی را در غار یافته انجام داده است. هیئت مشترک ایران و بلژیک نیز از سال 1384 دوره جدیدی از کاوش‌های علمی را در این غار شروع کرد. در این تحقیق مجموعه‌ای شامل مصنوعات سنگی، یک تکه گل پخته شده، بقایای جانوری، تعدادی شیء تزئینی مانند صدف دریایی سوراخ شده و دندان سوراخ شده گوزن کشف شدند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید بیش از پیش و از نزدیک با غار یافته آشنا شوید، به پایانه جنوب رفته و بلیتی با قیمت 57 هزار و 950 تومان خریداری کنید. سپس به سمت خرم‌آباد بروید؛ البته سعی کنید هر زمان که به دامان طبیعت پناه می‌برید به محیط زیست احترام بگذارید تا همواره پناهگاهی آرامش‌بخش برای شما و فرزندانتان باشد. برهم زدن آرامش طبیعت در دراز مدت نتیجه‌ای جز به هم خوردن آرامش انسان ندارد.

Copyright © 2015 - AsreSakhteman by Daustany