مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط تسهیلات مستاجران آسان می شود

عصر ساختمان- مجلس برای ایجاد سهولت در دسترسی مستاجرها به تسهیلات کمک ودیعه مسکن، وارد عمل شد.

شرایط تسهیلات مستاجران آسان می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، مجلس شورای اسلامی هم اکنون در شورایعالی مسکن و ستاد ملی مقابله با کرونا به دنبال راهکاری است که دسترسی مستاجرها به تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یک اقدام حمایتی در شرایط فعلی راحت تر شود و متقاضیان واجد شرایط با شرایط سهل تری به این تسهیلات دسترسی پیدا کنند.

    امسال، تعداد زیادی از متقاضیان دریافت این تسهیلات به دلیل برخی ضوابط بانکی همچون نیاز به معرفی ضامن، موفق به دریافت تسهیلات اجاره مسکن یا همان تسهیلات کمک ودیعه نشدند. اما خبرها حاکی است هم اکنون گروهی از نماینده ها به دنبال آن هستند تا بتوانند این شرایط را تسهیل کنند.

    رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره به هیبنا اعلام کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا راهکاری دنبال می شود که بتوان شرایط دسترسی متقاضیان به این تسهیلات را راحت تر کرد. به گفته محمدرضا رضایی کوچی، مطابق با ضوابط و مقررات بانکی پرداخت هر نوع تسهیلات به متقاضیان مستلزم معرفی یک یا چند ضامن معتبر است. در خصوص تسهیلات کمک ودیعه یا همان تسهیلات اجاره مسکن نیز که از تابستان سال گذشته به متقاضیان پرداخت می شود این موضوع وجود دارد. یعنی مطابق با ضوابط بانکی، متقاضیان دریافت این تسهیلات نیز باید اقدام به معرفی ضامن کنند.

    وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که این موضوع برای بسیاری از متقاضیان عملا امکان پذیر نبوده یا فرآیندی دشوار است. از این رو به دنبال آن هستیم تا با همکاری دولت و شبکه بانکی این مشکل را برطرف کنیم.

    رضایی کوچی با اشاره به اینکه برخی مستاجرها از سخت گیری بعضی بانک ها برای ارائه ضمانت و معرفی ضامن گلایه مند هستند، افزود:پیش از این قرار بود تسهیلات اجاره مسکن تا سقف 30 میلیون تومان تنها با ارائه چک یا سفته شخصی فرد متقاضی امکان پذیر شود اما ظاهرا برخی از بانک های پرداخت تسهیلات معرفی ضامن را الزامی می دانند.

    وی افزود: تلاش خواهیم کرد و برنامه ریزی کرده ایم تا ظرف 10 روز آینده این چالش مستاجرها در شورایعالی مسکن مطرح و تصمیمات مورد نیاز در جهت دسترسی آسان گروه های هدف وخانوارهای متقاضی به این تسهیلات فراهم شود. در واقع موضوع ضمانت ها تا جایی که امکان دارد و به مقررات بانکی خدشه وارد نمی کند برطرف شود تا متقاضیان برای دریافت این تسهیلات، مشکل معرفی ضامن نداشته باشند.

    به گزارش هیبنا از ابتدای تابستان سال گذشته، تسهیلات کمک ودیعه مسکن با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور حمایت از مستاجران به عنوان اقشار آسیب پذیر در بازار مسکن به گروه های هدف متقاضی پرداخت شد. در سال جاری نیز ضمن تمدید زمان پرداخت این تسهیلات، به دلیل ادامه شیوع کرونا، سقف تسهیلات افزایش یافت. سقف این تسهیلات در شهر تهران که سال گذشته 50 میلیون تومان بود امسال به 70 میلیون تومان افزایش یافت. در سایر شهرها نیز سقف این تسهیلات در سال جاری افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار