مدیران خودروعصر اعتبار

تامین اجتماعی خبر داد:

سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ در حوادث کار

عصر ساختمان- سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:‌ حمایت این سازمان از حادثه ‌دیده ناشی از کار مشروط به سابقه حق‌ بیمه نیست و مزایای قانونی بدون توجه به این سوابق ارائه می شود.

سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ در حوادث کار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تامین ‌اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری ‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی و غرامت مقطوع نقص عضو مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق‌ بیمه نیست.

براساس این گزارش به استناد ماده 60 قانون تامین ‌اجتماعی، حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه ‌شده اتفاق می ‌افتد.

طبق این گزارش، مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه‌ شده در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمان ‌ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده ‌دار انجام ماموریتی باشد.

اوقات مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه ‌شده از منزل به کارگاه، جزو اوقات انجام وظیفه محسوب می‌ شود، مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: حادثه ‌ای که برای بیمه ‌شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه ‌شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می‌ افتد، حادثه ناشی از کار به شمار می آید.

براساس این گزارش، در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، کارفرما موظف است ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، گزارش حادثه را نیز حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع شعبه تامین ‌اجتماعی محل برساند.

سازمان پزشکی قانونی پیش تر از مرگ 853 تن بر اثر حوادث کار از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و اعلام کرد: شمار کشته شده در اثر حوداث ناشی از کار در مقایسه با مدت مشابه سال 1394، حدود 2 دهم درصد بیشتر شده است که 841 تن مرد و 12 تن دیگر زن بودند.

سازمان پزشکی قانونی همچنین اعلام کرد: سقوط از بلندی در حوادث کار، بیشترین علت مرگ افراد را به خود اختصاص می دهد به نحوی که در 6 ماهه اول امسال 41 درصد از کل تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی گزارش شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو