مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۹.۹ درصدی در یک‌سال

متوسط اجاره‌بها در تهران متری ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان

عصر ساختمان- متوسط فروش یک متر مربع زمین ۳.۳ درصد، زمین ساختمان مسکونی کلنگی ۶ درصد و متوسط اجازه بها ۹.۹ درصد افزایش یافته است.

متوسط اجاره‌بها در تهران متری ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، به نقل از مرکز آمار، بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت کنند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون و 541 هزار تومان با میانگین مساحت 277 مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 0.2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.3 درصد افزایش داشته‌است.

همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 21.1 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 5.3 درصد، کاهش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون و 272 هزار تومان با میانگین مساحت 88 مترمربع و متوسط عمر بنای 9 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6 درصد، افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 24.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 22 درصد، افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های   معاملات ملکی در شهر تهران 22 هزار و 514 ریال با میانگین مساحت 77 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 6.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 9/9 درصد، افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 34.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.4 درصد، افزایش داشته است.

 

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار