مدیران خودروعصر اعتبار

نقدی بر بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی

عصر ساختمان- آیا واقعا این توان و اراده در هیئت مدیره‌ها وجود دارد که از این اجلاس با هزینه‌های میلیاردی برای هویت سازمانی و حفظ سرمایه اجتماعی سازمان خود بهره برند، یا صرفا به محلی برای لابی انتخابات شورای مرکزی و ... سفر تابستانی و اردوی تفریحی تبدیل شده است؟

نقدی بر بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، پس‌لرزه‌های برگزاری بیستمین اجلاس عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنان ادامه دارد. در این بین بیشترین عکس‌العمل‌ها را مهندسان از خود نشان داده‌ و انتقاداتی به این اجلاس از جهت بی تاثیری آن بر حال و روز خود داشته‌اند. چند روزی است که در شبکه‌های اجتماعی  برگزاری اجلاس مذکور مورد نقد و بررسی قرار گرفته و برخی مهندسان بر این باورند چنین اجلاسی هیچ خروجی برای آنها ندارد، نمونه‌هایی از این عکس‌العمل‌ها در ادامه می آید؛

    «ارمغان هزینه های چند 10 میلیارد ریالی برگزاری اجلاس سالیانه نظام مهندسی ساختمان استان ها برای مهندسان چیست؟ 20 سال است که اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها به میزبانی شهرهای مختلف و البته با هزینه کرد خود استان ها به صورت مستقل، برگزار می شود.

    هزینه هایی که در سال های اخیر برای هر نفر بین یک میلیون پانصد هزار تومان الی دو میلیون و پانصد هزار تومان بوده است  و چه بسا این هزینه در سال جاری نیز افزایش داشته باشد.

    آیا واقعا این توان و اراده و عزم در هیئت مدیره ها وجود دارد که از این اجلاس با هزینه های میلیاردی برای هویت سازمانی و حفظ سرمایه اجتماعی سازمان خود اقدام نمایند، یا صرفا به محلی برای لابی برای انتخابات شورای مرکزی و کمیسیون ها و ... سفر تابستانی و اردوی تفریحی است؟

    آیا بهتر نیست برای بهره وری بیشتر  پس از بیست سال برگزاری  روش بهتر و اقتصادی تری در سالی که مزین به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، در راستای تحقق ماموریت های سازمان و اهداف برای این اجلاس پیدا می کردند.»

    «... در اخبار ساعت 24 شبکه 5، در خبری که پیرامون اجلاس منتشر گردید، به نقل از وزیر راه و شهرسازی گفته شد:«مردم از سازمان نظام مهندسی ساختمان ناراضی اند، به این خاطر که سازمان نظام مهندسی ساختمان عامل افزایش بروکراسی اداری حاکم بر ساخت و ساز است. در آئین نامه جدید تلاش شده است که این مشکل حل شود؛

    ضمن عرض تسلیت به محضر جامعه  مهندسی ساختمان به علت چنین ضایعه  تأسف باری، به جناب وزیر عرض می نماییم که آقای وزیر چرا برای تحقق اهداف ناصحیح، آدرس غلط می دهید؟

    آقای وزیر، کی، کجا و به توسط چنین منبعی شما دریافته اید که مردم از سازمان نظام مهندسی ساختمان ناراضی اند؟

    آقای وزیر، اصلا آیا شما و اطرافیان شما یکبار مبادرت به اخذ پروانه ساخت نموده اند تا بدانید که واقعا مشکل کجاست؟ و یا این که شاید می دانید و گفتن واقعیت به کامتان نیست...

    در کجای بروکراسی ساخت، تماسی بین مردم و سازمان وجود دارد که سبب نارضایتی مردم شده است؟

    احتمالا منظور شما انتظار چند روزه ای است که مردم برای تعیین ناظر به توسط سازمان می کشند که اگر این باشد واقعا باید متاسف شد. چون آن گاه می بایست تمام دادگاه ها را نیز به خاطر وقفه ی چند ماهه و حتی چندساله ی تعیین وقت دادگاه و روند دادرسی تعطیل نمود.

    آقای وزیر، چرا برای توجیه یک آئین نامه غیرقانونی، در یک اجلاس سراسری که میزبانش سازمان نظام مهندسی ساختمان است،  به جای بیان چالش های سازمان و درخواست از مقامات حکومتی برای رفع چالش های مهندسان، سازمان را عامل نارضایتی مردم جلوه می دهید و به ناحق چهره ی سازمان را مخدوش می کنید؟

    آقای وزیر، خود می دانید که شهرداری ها (همان نهادی که شما قصد اعطای اختیارات بلامنازع بدان ها را دارید)، عامل اصلی نارضایتی ملت اند و این را هم شما خوب می دانید و هم دولت. پس چرا به جای نقد شهرداری ها، سازمان را هدف قرار می دهید؟

    آقای وزیر، ما منکر وجود ایراد در سازمان نیستیم، لکن جوانمردانه نیست که یک وزیر و آن هم در یک اجلاس سرتاسری که شاید تنها فرصت سالانه برای انعکاس مشکلات مهندسی باشد، ایرادات سازمان را در رسانه منعکس نماید و طوری وانمود کند که آئین نامه جدید تمام این مشکلات را حل خواهد نمود.

    سازمان نظام مهندسی ساختمان به خاطر همه  ظلم هایی که به تو روا شده، ما مهندسان شرمنده ایم... سازمان نظام مهندسی ساختمان به خاطر تمام بهره برداری های یک سویه ای که از تو شده، ما مهندسان شرمنده ایم...سازمان نظام مهندسی ساختمان، به خاطر مدیریت مصلحت اندیشانه و منفعلانه ی بر تو، ما مهندسان شرمنده ایم...

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار