مدیران خودروعصر اعتبار

معاون گردشگری:

برنامه و بودجه می‌خواهیم تا موفق شویم

عصر ساختمان- معاون گردشگری تاکید کرد: برای موفقیت در صنعت گردشگری به برنامه و بودجه مناسب نیاز داریم. اگر دولت تسهیلگری و حمایت کند می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای تامین مالی و پیشبرد برنامه‌ها نیز استفاده کرد.

برنامه و بودجه می‌خواهیم تا موفق شویم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مرتضی رحمانی‌موحد با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گردشگری برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی از صنعت گردشگری در کشور منطبق با اهداف سند چشم‌انداز توسعه اظهار کرد: برای موفقیت در صنعت گردشگری، به اختصاص برنامه و بودجه‌ی مناسب نیاز داریم که البته تاکید می‌کنم در صورت تسهیلگری و حمایت دولت از بخش خصوصی، می‌توان از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تامین مالی و پیشبرد برنامه‌ها بهره‌مند شد و این رویکرد در راستای تحقق سیاست چابک‌سازی دولت که آقای روحانی در ابتدای دولت یازدهم بر آن تاکید داشتند و تدابیر آقای جهانگیری برای واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی نیز خواهد بود و معتقدم صنعت گردشگری می‌تواند پیشگام تعامل با بخش خصوصی باشد.

    او سپس به افزایش متقاضیان فعالیت در حوزه تورگردانی اشاره کرد و افزود: بررسی نمودارهای فعالیت آژانس‌های مسافرتی بعد از انقلاب نشان می‌دهد 25 درصد کل مجوزها از آن زمان تا کنون، در دولت یازدهم صادر شده که این نشان دهنده توجه و اهتمام دولت به حرکت در راستای سیاست های کلی نظام و بسترسازی برای رشد و توسعه این صنعت در کشور است.

    وی افزود: رویکرد دولت یازدهم نسبت به توسعه صنعت گردشگری و تعاملات بین‌المللی برای توسعه جذب گردشگر خارجی روند رو به تصاعدی را برای اشتغال در صنعت تورگردانی موجب شده است، به طوری که طبق آمار صدور مجوز تورگردانی در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم ٣٥ درصد و نسبت به دولت نهم ١١١ درصد رشد داشته اشت.

    معاون گردشگری توجه به توسعه زیرساخت را از الویت‌های کشور دانست و اظهار کرد: در صنعت گردشگری باید زیربناها مثل هتل، فرودگاه و حمل و نقل را درست کنیم و همه این‌ها براحتی امکان پذیر است. حتی اگر سرمایه‌گذار داخلی نداشته باشیم، که داریم، سرمایه‌گذار خارجی آماده است برای ما هتل بسازد و بعد، از پول آن هتل برداشت می‌شود و به کشور می‌رسد.

    رحمانی موحد با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران داخلی برای ساخت هتل و توسعه زیرساخت، گفت: رویکرد دولت برای رونق صنعت گردشگری و تعاملات این معاونت برای ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش منجر به ساخت 55 هتل در چهار سال اخیر در کشور شد که به رشد اشتغال در کشور با اتکاء به صنعت گردشگری کمک کرد و البته در برخی موارد نیز سرمایه‌گذار خارجی نیز ورود کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار