مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

همگرایی لازمه دستیابی به اهداف آیین‌نامه کنترل ساختمان

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، گفت: در حال حاضر اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با همگرایی میان وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

همگرایی لازمه دستیابی به اهداف آیین‌نامه کنترل ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صما، عباس آخوندی در حاشیه بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درگفت‌وگوی اختصاصی با «صما» ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: به دنبال تدوین آیین‌نامه نظام اجرا و کنترل ساختمان ، وزارت راه و شهرسازی در پی ایجاد همگرایی میان وزارت خانه و مجلس شورای اسلامی است.

    عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به سخنان رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص مبحث همگرایی که در افتتاحیه اجلاس بیستم نظام مهندسی در جمع مهندسان بیان شد گفت: همان طور که رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان، اصلاحات کشور را نیازمند همگرایی و شجاعت دانستند در سطح کلان کشور نیز باید همگرایی درستی بین ارکان حکومت و صاحب نظران در اجرای اصلاحات عمیق در اقتصاد به وجود آید.

    آخوندی در ادامه تاکید کرد: تغییر در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیازمند همگرایی بین ارگان‌های مختلف همانند وزارت کشور، راه و شهرسازی، تمام شهرداری‌ها و تمام جامعه مهندسی است.

    وی بابیان اینکه تدوین و اجرای آیین‌نامه نظام اجرا و کنترل ساختمان ، مبحث بسیار پیچیده‌ای است گفت: تدوین و اجرایی آن نیازمند همگرایی بین ارگان‌های مختلف همانند وزارت کشور، راه و شهرسازی، تمام شهرداری‌ها و تمام جامعه مهندسی است.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به دنبال به تجدید نظر اساسی در آیین نامه نظام اجرا و کنترل ساختمان است، افزود: به‌هرحال این آیین‌نامه می‌تواند در پس همگرایی کامل ارگان‌های ذی‌ربط نمود پیدا کند.

    عضو کابینه دولت تدبیروامید همچنین با اشاره به آثار اصلاح آیین نامه نظام اجرا و کنترل ساختمان در زندگی شهری، اظهار داشت: تحقق این مهم می‌تواند آثار گسترده‌ای بر زندگی مردم از جهت نحوه توسعه شهری و احداث ساختمان داشته باشد.

    آخوندی با اظهار خرسندی از اتفاق‌نظر تمام ارگان‌ها از جمله نمایندگان مجلس در اجرای آیین نامه نظام اجرا و کنترل ساختمان ، یادآور شد: سه موضوع اساسی از جمله اخلاق عمومی، اخلاق حرفه‌ای و دفاع از حقوق شهروندی در در آیین‌نامه فوق پیش‌بینی‌شده و مورد تاکید تمام ارگان‌ها و مسئولان از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی است.

    وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: دستیابی به اهداف پیش بینی شده در آیین نامه کنترل ساختمان تنها با همگرایی بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی حاصل می شود که در نهایت این همگرایی به یک هدف اصلی آن هم ارتقای زندگی شهروندان ختم خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار