مدیران خودروعصر اعتبار

مدبر در نشست خبری:

ورزشگاه آزادی به پارکینگ طبقاتی مجهز می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از احداث پارکینگ طبقاتی در مجموعه ورزشی آزادی خبر داد و گفت: نشست های ورزشگاه آزادی مطلقاً خطر ریزش ندارند.

ورزشگاه آزادی به پارکینگ طبقاتی مجهز می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در اولین نشست خبری خود در سال جاری ضمن تشریح برنامه های این شرکت در سال جاری، به پرسش های مطرح شده در زمینه های مختلف پاسخ داد.

    تشریح چگونگی تخصیص بودجه 95
    وی در آغاز صحبت های خود با بیان اینکه بودجه سال گذشته شرکت 560 میلیارد بود و از مجموع آن، 50 درصد برایمان محقق شد، خاطرنشان کرد: 50 درصد را به صورت نقدی و در قالب اوراق دریافت کردیم و با استفاده از آن مطالبات پیمانکاران را پرداخت کردیم و به همین دلیل موفق به افتتاح پروژه های قابل توجهی شدیم.

    سال 95 پروژه های بزرگی مثل نقش جهان را افتتاح کردیم، البته در این ورزشگاه همچنان کارهای باقیمانده ای وجود دارد مثل این که باید چادر آن کشیده شود.

    وی در این رابطه ادامه داد: امسال هم افتتاح پروژه های پنج هزار نفری در دستور کارمان است که برای لیگ هفدهم قابل استفاده است. قول داده بودیم به چمن یادگار امام رسیدگی شود که این کار انجام شد.

    افتتاح 40 پروژه در دستور کار است
    مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به بودجه سال جاری این شرکت تصریح کرد: 450 میلیارد تومان بودجه سال 96 است، این بودجه نسبت به بودجه سال گذشته و به دلیل اتمام پروژه های بزرگ ورزشی به اتمام رسیده است. اگر این بودجه مصوب به طور کامل تخفیف پیدا کند، می توانیم امسال 40 پروژه ورزشی را افتتاح کنیم. البته این آمار و ارقام جدا از هزینه های 160 میلیاردی است که برای بهسازی و بازسازی ورزشگاه آزادی برآورد شده است. اگر این هزینه طی دو سال به دست ما برسد روند بازسازی آزادی را انجام خواهیم داد.

    نشست های ورزشگاه آزادی مطلقاً خطر ریزش ندارند
    مدبر با یادآوری این که 50 سال از افتتاح ورزشگاه آزادی می گذرد، ادامه داد: به صورت طبیعی چنین پروژه ای به بازسازی نیاز دارد. طی سالهای گذشته برای نگهداری ورزشگاه آزادی بودجه خوبی تخصیص داده شد اما برای بازسازی و بهسازی آن به کار خیلی ویژه ای نیاز است. استادیوم هایی با این قدمت در کشورهای دیگر بارها مورد بازسازی قرار گرفته اند. آزادی طی سالهای گذشته طبیعتا نشست هایی داشته است. البته این نشست ها مطلقا با خطر ریزش مواجه نیست. اصلاً حرکت عمودی در ساختار مجموعه، خطر ریزش ندارد اما در صورت لرزش های شدید، چنین خطری احساس می شود.

    مشکل آبریزش های طبقه دوم آزادی را بر طرف می کنیم
    وی با بیان اینکه بعد از دیدار تیم ملی فوتبال مقابل ازبکستان، بازسازی استادیوم یکصد هزار نفری آزادی در دستور کار قرار گرفت یادآور شد: با برداشتن لایه های اولیه که سکوی تماشاگران روی آن قرار داشت، کارمان را شروع کردیم. باید لایه های زیرین ترمیم شوند و بعد مجدداً صندلی گذاری انجام شود. یکی از انتقادات همیشگی به استادیوم یکصد هزار نفری مربوط به آبریزش هایی بود که در طبقه دوم صورت می گرفت. درجریان بازسازی صورت گرفته به این مشکل رسیدگی خواهیم کرد.

    مبلغ اجاره ورزشگاه آزادی از محل بلیت فروشی سرخابی ها گرفته می شود
    مشاور وزیر ورزش در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که دررابطه با بدهی های دو تیم پرسپولیس و استقلال بابت اجاره ورزشگاه آزادی مطرح شد و اینکه آیا در تفاهم نامه امضاء شده برای بلیت فروشی این موضوع لحاظ شده است، اظهار داشت: البته پرسپولیس و استقلال بدهی خیلی زیادی به ما ندارند، عدد این بدهی جزئی است اما در تفاهم نامه ای که برای فروش بلیت امضاء شده است، بندی لحاظ شده برای اینکه مبلغ اجاره ورزشگاه آزادی را از همین فروش بلیت برداشت کنیم.

    طرف قراردادمان هیئت مدیره فعلی پرسپولیس است
    مدبر همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر که دررابطه با تفاهم نامه امضاء شده برای بلیت فروشی مطرح شد و اینکه با توجه به بلاتکلیفی هیئت مدیره پرسپولیس این تفاهم نامه با این باشگاه چگونه امضاء شده است، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه منعقد شده در این زمینه یک تفاهم نامه حقوقی است نه فردی، قاعدتا این تفاهم نامه را با اعضای فعلی هیئت مدیره با مدیریت طاهری امضا کرده ایم انشاءلله که وی همچنان در رأس هیئت مدیره باشند اما در هر صورت فکر نمی کنم برای اجرای آن مشکلی باشد.

    احداث پارکینگ طبقاتی در مجموعه آزادی
    وی همچنین در رابطه با وضعیت پارکینگ ورزشگاه آزادی و اینکه شنیده شده پارکینگ این مجموعه به دلیل واگذاری به فدراسیون اتومبیل رانی محدودشده است گفت: این استادیوم طی سالهای مختلف به صورت یک مجموعه دیده شده است اما در سالهای اخیر تکه تکه شده است. به همین دلیل وقتی مسابقه ای با ظرفیت صد هزار نفر در آن برگزار می شود، خیابان های اطراف، شلوغ تر می شود. بخش بزرگی از پارکینگ مجموعه را واحد اتوبوس رانی در اختیار گرفته است که نمی دانیم از چه طریقی انجام شده است. اما وقتی سند مجموعه را بررسی کردیم، شرکت اتوبوسرانی موضوع را پذیرفت و مشکل حل شد. حالا اما اتوبوسرانی با ستاد اجرایی فرمان امام قرارداد دارد. در آخرین جلسه ای که با وزیر ورزش داشتیم، 15 فدراسیون درخواست هایی را برای استفاده از بخش های مختلف آزادی مطرح کردند که قرار بر این شد در طرح جامع استادیوم، محلی را برای این درخواست ها پیش بینی کنیم.

    مدبر افزود: اگر درخواست فدراسیونی در این زمینه تصویب شد، به آن رسیدگی کرده و محل مورد نظر را در اختیارشان قرار می دهیم. حتی فدراسیون فوتبال درخواست کرد ساختمان اداری اش به آکادمی منتقل شود اما اگر قرار باشد بخش زیادی از پارکینگ به فدراسیون اتومبیل رانی داده شود دچار مشکل خواهیم شد. در مورد اینکه پارکینگ معضل بزرگی برای همه شده، باید بگویم تا جایی که می توانیم با رفع معارض مشکل را حل می کنیم.   تلاشمان این است پارکینگ ها را حفظ کنیم، حتی در ضلع غربی مجموعه آزادی پارکینگ طبقاتی احداث کنیم. این برنامه با گنجاندن 1200 و 1500 اتومبیل در دستور کار است برای این کار 30 میلیارد در هر طبقه برآورد شده است.

    برای معارضین و علیه دستگاه ورزش به راحتی حکم می دهند
    مدبر در این رابطه تصریح کرد:با توجه به حکم قضایی صادر شده هر چه بودجه عمرانی داریم باید برای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هزینه شود. در این بین گاهی هم افراد معارض می آیند و به سادگی علیه دستگاه های ورزشی و وزارت ورزش و به نفع آنها حکم صادر می شود و حتی در بسیاری موارد این حکم ها با برداشت از بودجه شرکت همراه است.

    انتقاد از مسئولان جودو
    مدبر همچنین با اشاره به موقعیت سالن افراسیابی در مرکز شهر تهران گفت: زمانی این سالن در اختیار فدراسیون جودو قرار گرفت تا ورزشکاران این رشته از آن برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات آسیایی استفاده کنند، قرار بود این سالن بعدا به شرکت بازگردد تا برای استفاده در اختیار دیگر تیم ها قرار داده شود اما نه تنها چنین نشد بلکه طی این مدت از طرف فدراسیون جودو اقدامات لازم جهت نگهداری آن صورت نگرفت در یک مقطع اعلام کردیم قصد بازسازی این سالن را داریم اما مسئولان جودو همکاری لازم را برای در اختیار گذاشتن سالن با ما نداشتند. همه این ها در حالی است که بنا به دستور اکید وزیر ورزش سالن افراسیابی یک سالن مسابقه است و برای همه رشته ها باید استفاده شود.

    مدیریت یک زن در یکی مجموعه ورزشی
    مدبر همچنین از مدیریت یک زن در یکی از مجموعه های ورزشی کشور خبر داد و گفت: از مدیریت بانوان در بخش های مختلف استقبال می کنیم حتی در حال حضار در بخش های مختلف شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بانوان وشغول به کار و فعالیت هستند اما در نظر داریم به زودی مدیریت یکی از مجموعه های ورزشی را به یکی از بانوان بسپاریم.

    چگونگی صاف شدن بدهی فدراسیون ها
    مدبر در پاسخ به این  پرسش  که درباره با تسویه حساب بدهی سنواتی فدراسیون ها مطرح شد، گفت بدهی که شرکت توسعه از فدراسیون ها دارد به مراتب بیشتر از بدهی دو تیم پرسپولیس و استقلال است قرار شده بدهی فدراسیون ها به شرکت از محل 27 صدم درصد که امسال برای وزارت ورزش در نظر گرفته شد، برداشت شود. بر این اساس و طی پنج سال بدهی فدراسیون ها صاف خواهد شد.

    بازسازی زون به زون آزادی
    مصطفی مدبر تاکید کرد: بازسازی مجتمع ورزشی آزادی آغاز شده این اقدام را به صورت زون به زون پیگیری می کنیم. برای بازسازی آزادی باید یا کل ورزشگاه را تعطیل می کردیم یا همزمان با بهره برداری اقدامات لازم را انجام می دادیم اما ترجیح مان این بود که همزمان با بهره برداری، کار بازسازی را پیش ببریم. فدراسیون فوتبال و باشگاه ها به این موضوع توجه داشته باشند که فقط آزادی نمی تواند میزبان مسابقات آنها باشد. اگر پیش از این می گفتیم دیدارهای خود را در جایی غیر از تهران و آزادی برگزار کنید، با اعتراض هایی مواجه می شدیم چرا که ورزشگاه های دیگر شهرها خیلی مناسب نبود اما امروز دیگر برای این موضوع جای انتقادی نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو