مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور معاون اول رییس جمهوری؛

فرودگاه جزیره هندورابی به افتتاح رسید

عصر ساختمان- دقایقی پیش در جریان سفر معاون اول رییس جمهور به منطقه آزاد کیش برای بهره برداری و بازدید از پروژه های عمرانی این منطقه، فرودگاه جزیره هندورابی افتتاح شد.

فرودگاه جزیره هندورابی به افتتاح رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر راه وشهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد فرودگاه جزیره هندورابی به بهره‌برداری رسید.

    طول باند این فرودگاه یک هزار و 485 متر است که با عرض 30 متر و شانه های هفت و نیم متری در طرفین می تواند پذیرای هواپیماهای هلی پد (محل نشست‌ و برخاست بالگرد) جداگانه با دو موقعیت توقف برای هلی کوپتر و نشست و برخاست هواپیماهای سبکی چون فوکر 50 و 100 ( با تمهیدات ) و ATR72 باشد .

    حجم خاکبرداری این فرودگاه 53 هزار و 500 و حجم خاکریزی آن 307 هزار متر مکعب است .

    نخستین پرواز آزمایشی به این فرودگاه بهمن ماه سال گذشته انجام شد که یک فروند هواپیمای Y12 با 18 مسافر و در مدت زمان 12 دقیقه در فرودگاه هندورابی به زمین نشست.

    معاون اول رییس جمهوری عصر دوشنبه در سفری 2 روزه به کیش ، ضمن بازدید از برخی پروژه های احداث شده ،طرح هایی چون تم پارک آبی روباز کشور ، مجموعه تفریحی و فرهنگی آوای خلیج ، هتل پنج ستاره ویدا ، نیروگاه و آب شیرین کن شماره 2 ،طرح تعریض موج شکن شرقی و پست اسکله رو - رو ، مارینا و مجموعه تفریحی دریایی را به صورت رسمی افتتاح کرد.

    طرح توسعه جزیره هندورابی با رویکرد اکوتوریسم از سال 93 به دنبال تاکید رییس جمهوری در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و این سازمان نیز توسعه این جزیره را برمحور حفظ محیط زیست بکر و طبیعت هندورابی در دستور کار قرارداده است .

    جانمایی و طرح فرودگاه اختصاصی جزیره هندورابی متناسب با چشم انداز توسعه این جزیره و برمبنای طرح جامع صورت گرفته و هدف از ساخت این فرودگاه ایجاد تسهیلات لازم برای آمد و شد گردشگران وسرمایه گذاران به این جزیره است .

    در بهمن‌ سال 89 و پس از تصویب و ابلاغ طرح الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش، هندورابی به منطقه آزاد کیش الحاق شد.

    با بهره برداری رسمی از فرودگاه هندورابی امکان سفر گردشگران به این جزیره فراهم می شود .

    جزیره هندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته‌است.

    جزیره هندورابی با 22.8 کیلومتر مربع مساحت، در فاصله 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندرلنگه قرار دارد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار