مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور مناطق شهرداری تهران مطرح کرد:

احیای بافت های فرسوده در جهت رونق اقتصادی

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران بر احیای بافت فرسوده این منطقه در جهت رونق اقتصادی، بهره برداری مناسب از پایانه شرق و تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد.

احیای بافت های فرسوده در جهت رونق اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، جلسه نظارت ستادی منطقه 13 با حضور معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ، قائم مقام معاونت هماهنگی امور مناطق ، مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری معاونت امور مناطق شهرداری تهران، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، مدیرکل حسابرسی شهرداری تهران و شهردار، معاونین و شهرداران نواحی منطقه 13  با هدف ارزیابی اقدامات و عملکرد منطقه در موضوعات مرتبط با امور شهری و همچنین بررسی مشکلات و معضلات؛ شناخت چالش ها، فرصت ها و تهدیدات موجود در سطح منطقه  در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد.

    مرتضی رحمان زاده،  شهردار منطقه 13 در ابتدای این جلسه ضمن معرفی محدوده و مشخصات نواحی و محلات  منطقه با اشاره به بودجه و اعتبارات منطقه در سال 96 به ارائه گزارشی مالی درخصوص وضعیت درآمدی، میزان دیون و مطالبات پرداخت و برنامه های جبرانی این منطقه را برای تحقق درآمد های مصوب تا پایان سال اعلام کرد.

    وی در خصوص وضعیت پیشرفت 13 پروژه شاخص منطقه شامل احداث و تجهیز ساختمان ستادی،  توسعه قطب گردشگری شرق تهران،  کمک به ساخت و توسعه مسجد علی اکبر،  احداث مجتمع فرهنگی کودکان بهمن،  مقبره الشهدا، تجهیز مراکز فرهنگی،  احداث و توسعه پایانه ها، احداث بوستان شهدا، تجهیز سوله بازیافت، لایروبی و بازسازی قنوات، ساماندهی و نو سازی بافت های فرسوده توضیحاتی ارائه کرد و به معرفی پروژه های مشارکتی پرداخت.

    رحمان زاده یکی از مهم ترین پروژه های مشارکتی منطقه را توسعه قطب گردشگری شرق تهران عنوان کرد و به پتانسیل های تاریخی موجود قطب گردشگری سرخه حصار و مجموعه قابلیت های آن اشاره کرد.

    شهردار منطقه در خصوص پروژه های قابل افتتاح منطقه  یادآور شد :16 پروژه شاخص  این منطقه در حال تکمیل و آماده سازی جهت بهره برداری هستند.

    وی همچنین  برخی موضوعات خاص منطقه مانند لزوم احداث ساختمان ستادی منطقه به جهت یکپارچه سازی ارائه خدمات ،  ایجاد محدودیت در املاک مجاور دیوار پادگان نیروی هوایی،تعیین تکلیف پایانه جدید شرق، تعریض خیابان پیروزی، ساماندهی شبکه معابر و مشکلات مربوط به حریم را مطرح کرد و راهکار های پیشنهادی در زمینه ی هر چه مطلوب تر شدن وضعیت فعلی این منطقه ارائه کرد.

    رباطی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه این جلسه بر برنامه ریزی لازم جهت تزریق بودجه به پروژه هایی که در اولویت خدمات رسانی برای مردم منطقه قرار دارند تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز شهروندان، ضرورت دارد تکمیل طرح های عمرانی در جهت تامین رفاه شهروندان تسریع یابد و برنامه ریزی لازم جهت تدوین برنامه های جدید تا پایان سال انجام شود.

    وی  با تاکید بر استفاده از پروژه های سرمایه گذاری در جهت احیای بافت فرسوده گفت: با اتخاذ تمهیدات مناسب و   بالا بردن سطح مشارکت  سرمایه گذاران و شهروندان بافت فرسوده احیا و به لحاظ اقتصادی رونقی در محلات محروم اتفاق بیفتد.

    معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران وضعیت منطقه را در بحث خدمات رسانی و محله محوری مناسب و خوب اعلام کرد و افزود: نظارت مستمر در محدوده محلات و حریم منطقه صورت بگیرد تا مشکلات به حداقل کاهش یابد.

    وی به لزوم توجه به حفظ و نگهداشت پارک جنگلی سرخه حصار اشاره کرد و اظهار داشت :با توجه به ظرفیت این بوستان و پتانسیل آن از قبیل جاذبه های گردشگری و طبیعی ،  تنوع گونه های گیاهی و جانوری نظارت مستمری برای حفظ و جلوگیری از اسیب به ان صورت بگیرد.

    رباطی در خصوص وضعیت موجود در ترمینال شرق و لزوم  بهره گیری از این پروژه در جهت رشد منطقه تصریح کرد: با سیاست گذاری مناسب،  از این پروژه مهم در جهت رونق اقتصادی و کسب درآمد پایدار بهره گیری شود.

    لزوم توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی محلات قدیمی و حفظ هویت این محلات،  آمادگی شهرداری در فصل بارش و نزولات آسمانی، مدیریت هزینه و کاهش آن،  کاهش مشکلات ترافیکی خیابان پیروزی از دیگر بخش های مورد تاکید معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در جلسه نظارت ستادی منطقه 13 بود.

    وی در پایان این نشست  ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته در مباحث طرح فوریتی در محلات و معابر و گزارش جامع و کامل  شهردار منطقه 13 ، اقدامات این منطقه را مناسب و خوب ارزیابی کرد و حضور کلیه عومل اجرایی برای نگهداشت شهر در محلات را قابل تقدیر عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار