مدیران خودروعصر اعتبار

اخذ مالیات از سود فروش مسکن در فرانسه تا سقف ۴۲ درصد

عصر ساختمان- کشور فرانسه سقف مالیات بر عایدی سرمایه خود را ۴۲.۲ درصد قرار داده و خانه اصلی افراد معاف از پرداخت این مالیات است؛ اما خانه‌های دوم و به بالا مشمول تمام مالیات تا ۶ سال خواهند بود و بعد از آن معافیت‌هایی بر این املاک اعمال می‌شود به‌طوری‌که خانه بعد از ۳۰ سال از نگهداری، از پرداخت کل مالیات معاف خواهد شد.

اخذ مالیات از سود فروش مسکن در فرانسه تا سقف ۴۲ درصد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تجارت نیوز، در فرانسه نیز مانند دیگر کشورها، به منظور کاهش سوداگری و تنظیم بازار، مالیات بر عایدی سرمایه هنگام نقل و انتقال املاک از فروشنده اخذ می‌شود.

     تفـاوت قیمت خرید و قیمت نهایی فروش (سود فروش) مبنای مالیاتی CGT است. از فروشندگان، مالیاتی به میزان 36.2 درصد دریافت می‌شود که شامل مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ 19 درصد به اضافه 17.2 درصد هزینه‌های اجتماعی است.
    سقف 6 درصدی مالیات اضافی بر سودهای بالای 250 هزار یورو در معاملات املاک

    لازم به ذکر است در فرانسه نیز مانند اغلب کشورهای دیگر خانه اول و مصرفی افراد از مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند.

    همچنین از اول ژانویه 2013 علاوه بر نرخ مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر سودهای بزرگ حاصل از فروش ملک نیز برای دریافت از فروشندگان در نظر گرفته شده است. به این ترتیب که سود بین 50 هزار تا 100 هزار یورو باید 2 درصد و سودهای بالای 250 هزار یورو، 6 درصد بیش‌تر از نرخ پایه (36.2 درصد) مالیات پرداخت کنند.

    البته باید به این نکته اشاره کرد که اگر دو نفر با یکدیگر در یک ملک شریک باشند و با فروش ملک 99 هزار یورو سود حاصل آن‌ها شده باشد به دلیل آن‌که سهم هر کدام 50 درصد است بنابراین مشمول مالیات بر اضافه سود نخواهند شد؛ زیرا از حداقل 50 هزار یورو برای هر نفر کمتر خواهد بود.

    بنابراین با توجه به مالیات بر سودهای بزرگ، در مجموع افرادی که خانه دوم به بعد خود را با سود بیش از 250 هزار یورو بفروش برسانند، مشمول مالیات تا سقف 42.2 درصد خواهند شد که منجر به تنظیم و کنترل بازار املاک می‌شود.
    مالکان 8 ماه فرصت معرفی خانه اصلی خود را دارند

    همان‌طور که ذکر شد خانه‌های اول و اصلی معاف از پرداخت مالیات هستند؛ اما به شرطی که این خانه به عنوان محل اقامت دائم و واقعی در زمان فروش مورد استفاده قرار گرفته باشد.

    به منظور اجرای این قانون به مالکان 8 ماه فرصت داده می‌شود تا خانه اصلی خود را معرفی کنند. البته کسانی که در این مدت همسرشان فوت می‌کند یا به دلیل ماموریت شغلی باید جابه جا شوند از این قانون مستثنی خواهند بود.
    معافیت مالیاتی پس از 30 سال نگهداری از ملک و عدم فروش آن

    خانه‌های دوم به بعد در صورت خرید و فروش طی کمتر از 6 سال مشمول تمام مالیات می‌شوند؛ اما با گذشت 6 سال برحسب زمان مالکیت، مشمول تخفیفاتی خواهند شد.

    به اینصورت که در صورت معامله بین 6 تا 21 سال تخفیف 6 درصدی در هر سال را دریافت می‌کنند و درصورتی‌که بیش از 21 سال افراد مالک خانه باشند و از این مدت به بعد آن را به فروش برسانند، 4 درصد تخفیف مالیاتی دریافت خواهند کرد.

    بنابراین با توجه به مطالب بیان شده خانه‌های دوم به بعد پس از 20 و 30 سال نگهداری به ترتیب مشمول معافیت‌های 100 درصدی در مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات هزینه‌های اجتماعی خواهند شد.

    به عبارت دیگر در صورت فروش ملک بعد از 30 سال نگهداری، هیچ مالیات بر عایدی توسط مالک پرداخت نمی‌شود.
    املاک با قیمت کمتر از 15 هزار یورو از مالیات CGT معاف هستند

    همچنین درصورتی‌که قیمت فروش ملک کم‌تر از 15 هزار یورو باشد، نیازی به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه توسط فروشنده نیست، حتی اگر مالک از این معامله سود کند. البته این تخفیف به ازای هر فرد مالک اعمال می‌شود بدین معنا که اگر یک ملک دو مالک داشته باشد قیمت کم‌تر از 30 هزار یورو معاف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار