مدیران خودروعصر اعتبار

اولین شهر بیت کوینی جهان در اسلوونی ایجاد می‌شود

عصر ساختمان- به زودی بزرگ‌ترین مرکز خرید اسلوونی به بزرگ‌ترین منطقه پذیرنده بیت کوین در جهان تبدیل خواهد شد.

اولین شهر بیت کوینی جهان در اسلوونی ایجاد می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ارزنگار، این مرکز خرید به مساحت 475000 متر مربع دارای 500 فروشگاه مختلف است و بی‌تی‌سی سیتی (BTC City) نام دارد. به تازگی نخست‌وزیر اسلوونی از این مرکز دیدن کرد. جالب اینجاست که در جریان این دیدار، یکی از وزرای او یک لیوان قهوه با استفاده از ارزهای دیجیتال برای نخست‌وزیر خرید!

    یک استارتاپ فین‌ تک با نام الیگما (Eligma) یک سامانه ویژه پرداخت در محل (POS) را طراحی کرده است. هم اکنون چندین فروشگاه در این مرکز خرید از این سامانه استفاده می‌کنند. استفاده از این سامانه در نهایت می‌تواند این شهر را به یک شهر بیت کوینی واقعی بدل سازد. استارتاپ الیگما این مجموعه فروشگاهی را «یک اکوسیستم کسب‌وکار و فروشگاهی مبتنی بر جدیدترین راه‌حل‌های فناورانه از جمله بلاک چین، هوش مصنوعی و نیز ارزهای دیجیتال» توصیف می‌کند.

    این استارتاپ فین تک درباره دیدار نخست‌وزیر اسلوونی نیز اعلام کرد: «هدف از این دیدار افتتاح کنفرانس فراتر از 4،0 (Beyond 4,0) بود که به جامعه دیجیتالی و بلاک چین اختصاص دارد. همچنین آشنایی با راهبرد شهر بی‌تی‌سی و تبدیل آن به یک شهر بیت کوینی از دیگر اهداف این دیدار بود.»

    در طی این دیدار صبحگاهی، میروسلاو سرار (نخست‌وزیر اسلوونی) یک لیوان قهوه رمزارزی نیز دریافت کرد. در واقع، وزیر کشور اسلوونی با استفاده از سامانه الیپی (Elipay) آن را از یک فروشگاه خریداری کرد.

    اولین استفاده موفق از کیف پول الیپی با استفاده از بیت کوین برای انجام خرید در پارک آبی این مجموعه در ماه آوریل صورت گرفت. این سامانه علاوه بر بیت کوین، قابلیت استفاده از بیت کوین کش را نیز دارد. همچنین توکن ویژه الیپی نیز برای مشتریان وفادار در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شود.

    شرکت بی‌تی‌سی در سال 1954 به عنوان یک شرکت حوزه تدارکات آغاز به کار کرد. این شرکت انبارهای زیادی را ایجاد کرد که مرکز خرید کنونی یکی از آنها بود. در سال 1990، این انبار به یک مرکز خرید تبدیل و نام بی‌تی‌سی سیتی (BTC City) بر آن گذاشته شد.

    در آن زمان به بعد، واحدهای تجاری و تفریحی مختلفی به آن افزوده شدند. یک هتل، یک مجموعه ورزشی و یک سینما، یک پارک آبی از جمله این مراکز هستند. همچنین بلندترین ساختمان اسلوونی نیز در این مجموعه قرار دارد. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت این مجموعه، بیش از 450 فروشگاه خرده‌فروشی، 10 هزار برند و 70 رستوران در بی‌تی‌سی سیتی قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو