مدیران خودروعصر اعتبار

صادرات فولاد ترکیه به رغم فشار آمریکا افزایش یافت

عصر ساختمان- اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه در گزارشی اعلام کرد که به رغم فشار و اعمال محدودیت از سوی آمریکا علیه صادرات ترکیه در ماه های اخیر، صادرات فولاد تا پایان ماه آگوست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۵ درصد افزایش یافته و به میزان ۹.۶ میلیارد دلار رسیده است.

صادرات فولاد ترکیه به رغم فشار آمریکا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، داده های گزارش اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه نشان می دهد که مقدار صادرات فولاد این کشور در هشت سال 2017 میلادی در حدود 6.9 میلیون تن بوده که این میزان در سال جاری میلادی به رقم 12.7 میلیون تن رسیده است.
    بنا بر اعلام این اتحادیه، ارزش صادرات فولاد نیز در سال جاری و در هشت ماه گذشته نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایشی 28.5 درصدی به رقم 9.6 میلیارد دلار رسیده است.
    رسانه های ترکیه با استناد به داده های اتحادیه صادرکنندگان فولاد، این میزان رشد صادرات را حاکی از بی تاثیر بودن تحریم های آمریکا علیه صادرات محصولات فلزی ترکیه عنوان کردند.
    ترکیه از نظر میزان تولید فولاد، هشتمین کشور بزرگ جهان و دومین کشور بزرگ تولید کننده در اروپا محسوب می شود.
    بررسی ماهانه صادرات فولاد ترکیه با استناد به این گزارش اقتصادی حاکی است که میزان صادرات این محصول طی ماه آگوست سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایشی 36.4 درصدی را در مقدار و افزایش 43 درصدی در میزان ارزش را داشته است.
    دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشتم ماه مارس سال جاری تعرفه جدید گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترکیه و برخی کشورها را امضا کرد که بر اساس آن واردات فولاد و آلومینیوم از سراسر جهان به آمریکا مشمول عوارض گمرکی معادل 25 درصد برای فولاد و 10 درصد برای آلومینیوم شد که البته بعضی از کشورها از جمله کانادا و مکزیک از این قانون معاف شدند.
    آمریکا بیشترین نیاز خود به فولاد و آلومینیوم را وارد می‌کند که بیشتر این محصولات از کانادا، برزیل، مکزیک، روسیه، ترکیه و آلمان تامین می شود.
    این تصمیم ترامپ واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا، اتحادیه اروپا و چین را برانگیخت به طوری که چینی ها نیز به اقدامی تلافی جویانه دست زدند.
    دو ماه پیش، نهاد زیپکچی وزیر سابق اقتصاد ترکیه در گفت و گو با شبکه ان.تی.وی اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا به میزان 260 میلیون دلار بر تعرفه مالیات گمرکی واردات محصولات ترک افزوده و در پی آن، ترکیه نیز در اقدامی تلافی جویانه، 266 میلیون دلار بر واردات محصولات آمریکایی تعرفه گمرکی وضع کرده است.
    با ادامه تنش در روابط آنکارا ـ واشنگتن که بر سر زندانی شدن کشیش آمریکایی در شهر ازمیر ترکیه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، آمریکا بار دیگر تعرفه واردات فولاد از ترکیه را دو برابر و به 50 درصد رساند و ترکیه نیز در اقدامی متقابل، تعرفه واردات 22 قلم کالای آمریکایی را به 533 میلیون دلار افزایش داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار