مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش تلفات زلزله‌ و سونامی اندونزی به بیش از ۸۰۰ تن

عصر ساختمان- بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، شمار قربانیان حادثه زمین لرزه و سونامی در اندونزی ۸۳۲ تن اعلام شده است.

افزایش تلفات زلزله‌ و سونامی اندونزی به بیش از ۸۰۰ تن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شبکه خبری "اسکای نیوز" در گزارشی به نقل از مقامات اندونزی اعلام کرد تلفات زمین لرزه و سونامی در این کشور تاکنون به 832 تن رسیده که افزایش قابل توجهی نسبت به آمار اعلام شده تا روز گذشته داشته است.

    مرکز مدیریت بحران اندونزی همچنین نسبت به احتمال افزایش شمار تلفات این حادثه طبیعی هشدار داده است چرا که تعداد زیادی از اجساد در زیر آوار مانده‌اند و دسترسی به برخی از مناطق حادثه دیده هنوز امکانپذیر نیست. گفته شده تمامی قربانیان زلزله و سونامی از شهر پالو بوده‌اند.

    همچنین به گزارش ژاپن تودی، بنابر اعلام مقامات محلی بسیاری از قربانیان بر اثر امواج سونامی ناشی از وقوع این زمین لرزه 7.5 ریشتری جان خود را از دست داده‌اند.

    گزارش‌ها حاکی از آن است که چندین نفر در میان آوارهای به جا مانده از ساختمان یک هتل در شهر "پالو" که با امواج سونامی به ارتفاع شش متر خسارت دیده، گرفتار هستند. روز جمعه و پیش از وقوع این زمین لرزه صدها نفر در محل برگزاری یک جشنواره در ساحل این شهر گردهم جمع شده بودند که این حادثه اتفاق افتاد و باعث شد بسیاری از آنان قربانی شوند.

    قرار است امروز (یک‌شنبه) "جوکو ویدودو" رئیس جمهوری این کشور از مراکز اسکان موقت حادثه‌دیدگان بازدید داشته باشد.

    رئیس آژانس ملی مدیریت بحران اندونزی گفت: تا اواخر روز گذشته (شنبه) آمار تلفات زمین لرزه و سونامی 420 تن بوده اما امروز این آمار افزایش ناگهانی داشته است. همچنین برای ارسال تجهیزات سنگین به منظور یافتن قربانیان در میان آوار مشکل وجود دارد زیرا بسیاری از جاده‌های منتهی به این شهر تخریب شده‌اند.

    علاوه بر این گزارش‌ها حاکیست که در پی وقوع این زمین لرزه مهیب بیش از نیمی از 560 متهم از زندان شهر پالو متواری شدند. به گفته مقاماتِ این زندان، این امکان برای نگهبانان وجود نداشته که بتوانند زندانیان وحشت زده را آرام نگه‌دارند و از فرار آنان جلوگیری کنند.

    مرکز هواشناسی اندونزی پس از زمین لرزه روز جمعه اطلاعیه هشدار مبنی بر وقوع سونامی را صادر کرد اما پس از گذشت 34 دقیقه این هشدار لغو شد. بسیاری این مرکز را به دلیل لغو هشدار وقوع سونامی مورد انتقاد قرار دادند. هرچند، مقامات اظهار داشته‌اند که وقوع سونامی پیش از لغو این هشدار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار