مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه املاک استان تهران:

خرید ملک در ترکیه و امارات ریسک بسیار بالایی است

عصر ساختمان- خسروی گفت:خرید ملک در کشورهای مانند ترکیه و امارات دارای ریسک بسیار بالایی است.

خرید ملک در ترکیه و امارات ریسک بسیار بالایی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه ساخت وساز امن‌ترین بخش سرمایه‌گذاری در چنین شرایط اقتصادی کشور به شمار می‌رود ،گفت: اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی علاقمند به تولید و ساخت وساز است که این امر از سوی رئیس جمهور نیز تاکید شده است بنابراین می‌توان به رونق‌ گرفتن حوزه مسکن امیدوار بود.

    وی ادامه داد: در چنین شرایطی کشورهای اروپایی، چین و روسیه و حمایت آنها از کشور ایران می‌توان نقش موثری در بهبود اقتصاد کشور داشته باشد و ما می‌توانیم از این فرصت جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کنیم.

    خسروی از کاهش 15 درصدی معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در نیمه دوم سال به طور معمول معاملات مسکن کاهش می‌یابد بنابراین این امر در چنین شرایطی طبیعی است.

    وی از کسادی بازار مسکن به جای رکود خبر داد و گفت: کسانی که تمایل به خرید مسکن و یا فروش ملک خود دارند این اقدام را انجام دهند زیرا که گردش مالی در حوزه ساخت و ساز می‌تواند به رونق این بخش کمک کند.

    رئیس اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: مردم بجای خرید طلا و ارز در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنند زیرا که این بازار یک بازار مطمئن و امن در حوزه سرمایه‌گذاری است.

    خسروی به اهمیت کد رهگیری معاملات اشاره کرد و گفت: کد رهگیری امنیت معاملات را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی باید دستگاه‌های دیگر برای بهبود و ارتقا این امر همکاری کنند.

    وی توضیح داد: اطلاعات ملک از جمله پلاک ثبتی، پایان کار شهرداری و بدهی مالیاتی باید در اختیار دفاتر مشاوران املاک قرار گیرد و در این بخش باید دستگاه‌های مرتبط با ما همکاری کنند.

    خسروی توضیح داد: متاسفانه تخلفاتی که در شرکت‌های ثبتی رخ می‌دهد باعث بی‌اعتمادی دفاتر املاک می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که مشاوران املاک مقصر شناخته شوند و به همین منظور باید قوانین اجتماعی قوی‌تری در این حوزه ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه تخلفات در صنف مشاوران املاک بسیار پایین است اظهار کرد: با این وجود هر تخلف کوچکی که توسط یک مشاور املاک انجام شود با زندگی یک فرد بازی می‌شود چرا که مسکن با ارزش‌ترین دارایی این فرد است بنابراین باید مشاوران املاک در این حوزه نسبت به سایر بخش‌ها حساس‌تر باشند.

    رئیس اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: توسعه‌ املاک و مستغلات در تمامی دنیا جریان دارند و دولت‌ها اختیاراتی را به توسعه‌دهندگان املاک و مستغلات می‌دهند ما نیز باید از تجارت سازندگان و واسطه‌های ملکی در این حوزه استفاده کنیم.

    خسروی تاکید کرد: خرید ملک در کشورهای مانند ترکیه و امارات دارای ریسک بسیار بالایی است بنابراین امیدواریم سرمایه‌گذاران به جای هزینه در سایر کشورها در خود ایران سرمایه‌گذاری کنند.

    وی ادامه داد: صنعت ساختمان با 85 درصد تولید داخلی مرتبط است و حدود 174 شغل کلیدی به این صنعت مبتنی است.

    رئیس اتحادیه املاک استان تهران در پایان گفت: کشورهای ترکیه و امارات با فروش ملک به شهروندان دیگر کشورها از جمله ایرانی‌ها سرمایه‌های بسیار کلانی را جذب کرده‌اند و هم‌اکنون نیز عده‌ای با تبلیغات دروغین سعی دارند سرمایه‌های مردم ایران را به کشور خود وارد کنند که نتیجه آن جز ضرر برای مردم ایران چیز دیگری نیست.

    گفتنی است مجمع هم‌اندیشی اتحادیه مشاوران املاک با حضور مسئولان و رؤسای اتحادیه‌های املاک کشور برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار