مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان نوسازی:

طراحی ویژه برای فضای فوقانی تونل تهران-تبریز

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران گفت: با طراحی فضای فوقانی تونل تهران_تبریز، بزرگترین فضای شهری در پایتخت ایجاد می‌شود.

طراحی ویژه برای فضای فوقانی تونل تهران-تبریز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، کاوه علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، سازمان نوسازی شهر تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران درخصوص طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح بزرگترین فضای شهری در زمینی به مساحت 50 هکتار ایجاد می‌شود.

    وی با اشاره به اهمیت این زمین در ایجاد فرصتی برای شهر افزود: هرگونه تصمیم گیری برای طراحی این فضا توسط متخصصین انجام می‌شود. با اجرای مسابقه طراحی این فضا، تمام ایده‌ها جمع آوری و بهترین ایده انتخاب می‌شود.

    علی اکبری با بیان اینکه دو مجموعه خارجی در این مسابقه شرکت کرده اند، گفت: زمان این مسابقه تا 19 آبان تمدید شده است.

    وی افزود: شهرداری تهران بودجه خاصی برای پروژه‌های جانبی طرح مانند کف سازی، پیاده روسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح اختصاص داده است که در دستور کار سال جاری قرار دارد.

    مدیرعامل سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران تاکید کرد: به دنبال بارگزاری در این زمین نیستیم، طرحی که برای این فضا انتخاب می‌شود آن را به یک فضای شهری عمومی تبدیل می‌کند.

    وی درخصوص افزودن زمین‌هایی برای پروژه بازآفرینی شهری گفت: 2 هزار هکتار اراضی در مناطق مختلف برای این طرح شناسایی شده اند.

    علی اکبری درخصوص استفاده از زمین‌هایی که در این سال‌ها به پادگان‌ها اختصاص یافته‌اند برای طرح بازآفرینی شهری، گفت: خوشحال هستیم که این زمین‌ها تا کنون در اختیار سپاه و ارتش بوده است، چراکه زمین‌هایی که در اختیار پادگان‌ها قرار گرفته اند دست نخورده و بدون ساخت و ساز باقی مانده اند، درصورتی که اگر این زمین‌ها به نهادهای دیگر سپرده می‌شد، این گونه محافظت نمی‌شد. برنامه‌هایی درخصوص استفاده از این اراضی در دستور کار دولت است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران درخصوص مسکن امید و اجرای پروژه‌های مسکن پشتیبان گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان شرکت پیشگام در این عرصه ورود کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار