مدیران خودروعصر اعتبار

بخش املاک عربستان ۸۱ میلیارد دلار زیان دیده است

عصر ساختمان- وزارت دادگستری عربستان اعلام کرد، بخش املاک و مستغلات این کشور طی چهار سال گذشته ۸۱.۳ میلیارد دلار معادل ۲۴۹.۴ میلیارد ریال خسارت دیده است.

بخش املاک عربستان ۸۱ میلیارد دلار زیان دیده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، وزارت دادگستری عربستان در بیانیه ای با اشاره به پایان فعالیت بازار محلی املاک در 10 ماه گذشته سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش سالانه ارزش کل معاملات به میزان 33.1 درصد را تایید کرد.
    این در حالی است که ارزش کل معاملات امسال به پایین ترین حد خود یعنی 110.3 میلیارد ریال در مقایسه با سال گذشته که 164.9 میلیارد ریال بود، رسیده است.
    حجم معاملات املاک در سال جاری بر اثر کاهش ارزش معاملات بخش تجاری در سال های گذشته به میزان 42.2 درصد کاهش داشته به طوری که در پایان 10ماه سال قبل به پایین تر از 31.8 میلیارد ریال در مقایسه با 550 میلیارد ریال سال گذشته رسیده است.
    در حالی که ارزش معاملات مسکن در عربستان شاهد کاهش سالانه 28.6 درصد است در پایان 10 ماه گذشته سال جاری به پایین ترین حد خود 78.5 میلیارد ریال در مقایسه با 109.9 میلیارد ریال ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته رسیده است.
    شاخص های رسمی وزارت دادگستری با مقایسه عملکرد بازار محلی املاک طی 10 ماه گذشته سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 2014، شاهد کاهش شدیدی در ارزش کل معاملات املاک بوده است ؛ اما
    اکنون میزان آن به 69.3 درصد در مقایسه با ارزش معاملات املاک در مدت مشابه سال 2014 که 359.7 میلیارد ریال بود رسیده، حاکی از خسارتی بالغ بر 249.4 میلیارد ریال به بازار املاک و مستغلات عربستان طی چهار سال گذشته است.
    خسارت های وارده شامل 68.3 میلیارد ریال در سال 2015 در مقایسه با سال قبل از آن، 64.4 میلیارد ریال در سال 2016 در مقایسه با سال قبل آن، 62.1 میلیارد ریال در سال 2017 در مقایسه با سال قبل از آن و 54.6 میلیارد ریال در سال جاری در مقایسه با سال قبل از آن است.
    عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
    تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
    این جنگ با فروش تسلیحات غربی از جمله آمریکا، فرانسه و کانادا و سایر کشورهای اروپایی به عربستان در حالی ادامه دارد که سازمان کمک رسانی بین المللی آکسفام در تازه ترین گزارش خود از وضعیت انسانی در یمن اعلام کرد که از مرداد ماه در جنگ یمن هر سه ساعت یک غیر نظامی کشته شده و بسیاری نیز به دلیل بیماری و گرسنگی جان خود را از دست دادند.
    آکسفام از کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس خواسته است تا به فروش سلاح به عربستان پایان دهند.
    علاوه بر هزینه های گزاف جنگ یمن ،اقتصاد عربستان از بیکاری و رکود رنج می برد.
    ماجرای قتل جمال خاشقچی از سوی ماموران اطلاعاتی سعودی به دلیل برخورداری از اطلاعات حیاتی از وضعیت درونی عربستان و احتمال افشای آنها موجب افزایش فشارهای بین المللی علیه ریاض برای پایان دادن به بحران یمن شده است.
    کارشناسان معتقدند بازتاب این قتل بر بازار مالی عربستان تاثیر منفی داشته و سبب سقوط بی سابقه و تاریخی شاخص سهام در این کشور شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو