مدیران خودروعصر اعتبار

درخواست فعالان ساختمان:

جلسه بازنگری آیین‌نامه تیرچه را فورا برگزار کنید

عصر ساختمان- رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان با بیان این‌که زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در آستانه سالگرد وقوع این حادثه همچنان در چادر زندگی می‌کنند، گفت:‌همزمان با تغییرات جدید در وزارتخانه راه لازم است سیاست‌های جدیدی برای ارتقای کیفیت ساختمان‌ها اتخاذ شود.

جلسه بازنگری آیین‌نامه تیرچه را فورا برگزار کنید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدرضا یاسایی اظهار کرد:‌ در آستانه سالگرد وقوع زلزله کرمانشاه که در بردارنده خسارات های جانی ومالی بی‌شماری بود،می توان گفت ساختمان‌های ما ازایمنی لازم برخوردار نیستند. از این رو ضرورت دارد برای ارتقای دوام و کیفیت ساختمان‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

    وی با بیان این‌که یکی از عناصر لازم برای افزایش کیفیت ساختمان‌ها، به کارگیری مصالح استاندارد است، تصریح کرد:‌ بر اساس مستنداتی که در اختیار انجمن سازندگان مسکن و ساختمان کشور قرار گرفته،گروهی از ذی نفعان با هدف تولید صنعتی تیرچه به دنبال آن هستند که تولید تیرچه را به صورت استاندارد و صنعتی تولید کنند، اما از آنجا که این تولید توسط ماشین‌آلاتی مونتاژ شده وغیراستاندارد صورت می گیرد،عملا تولید تیرچه صنعتی به لحاظ استاندارد با چالش مواجه خواهد شد.

    یاسایی تاکید کرد: سقف یک ساختمان و ایمن ساختمان آن از اصول اولیه ساخت یک واحد مسکونی استاندارد است، اما در حال حاضر با تولید غیراستاندارد آن عملا ابتدایی‌ترین اصل ایمنی یک ساختمان نا ایمن تولید می‌شود. با توجه به اینکه دستگاه جدید تولید تیرچه،استاندارهای ایمنی را پاس نکرده است،از قرار معلوم در جلسه بازنگری آِیین نامه تیرچه،ذی نفعان با حذف بند مهمی ازآیین نامه،عملا قواعد استاندارد را دور زده اند.

    این فعال حوزه ساخت و ساز کشور با اشاره به این‌که یکی از اصلی‌ترین بند آیین نامه تولید تیرچه که تولیدکننده را ملزم می‌کرد در فرآیند تولید تیرچه نباید منجر به خروج ویژگی میلگرد ازالزمات استانداردهای اولیه اش شود، در این بازنگری حذف شده است، بیان کرد: حذف بند مذکور به منزله تولید تیرچه به روش غیراستاندارد است. مکانیزم مذکور صرفا برای این بوده است که دستگاه صنعتی تولید تیرچه بتواند در امتحان تولید استاندارد نمره قبولی بگیرد،این درحالی است که این بند اگر به قوت خویش باقی بماند،عملا دستگاه تولید صنعتی تیرچه نمره مردودی خواهد گرفت.

    یاسایی با تاکید بر این‌که نباید منافع ملی فدای منافع گروه محدودی شود گفت: هرچند که هدف سازمان استاندارد،افزایش سطح استاندارد تولید تیرچه بوده است، اما عملا با حذف مهم‌ترین بندهای ایین نامه تیرچه،برعکس ،اقدامی روبه عقب برداشته است که نتیجه آن تهدید جان شهروندان است.

    وی با تاکید بر این‌که با توجه به زلزله خیز بودن کشور یادآور شد: زلزله زدگان کرمانشاه هنوز هم در چادر زندگی می کنند،اما ما به جای درس عبرت گرفتن وافزایش ایمنی ساختمانها، برعکس به راحتی قواعد وقوانین را زیرپا می گذاریم.

    یاسایی خطاب به مسئولان استاندارد کشور گفت: به عنوان یکی ازفعالان صنعت ساختمان از این سازمان می‌خواهیم به صورت ضرب الاجل نسبت به برگزاری جلسه بازنگری اصلاحیه آیین نامه تیرچه اقدام کند تا مانع ازشکل گیری شرایطی شود که جان شهروندان به صورت بالقوه به خطر بیفتد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار