مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تهران:

شورای شهر تهران ناگزیر به انتخاب جایگزین برای افشانی شد

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران به رغم تمایلی که به حفظ ثبات در مدیریت شهری داشت ناگزیر به انتخاب جایگزین برای افشانی خواهد بود.

شورای شهر تهران ناگزیر به انتخاب جایگزین برای افشانی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، در ابتدای نودو هشتمین جلسه شورا با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اعظم، حضرت ختمی مرتبت، رسول اکرم صلی الله علیه بیان داشت:  بدون تردید ولادت و بعثت پیامبر بزرگترین موهبت تاریخ و فقدان آن رحمت للعالمین، بزرگترین خسران بشریت است.

    هاشمی در توصیف شخصیت پیامبر، به برجسته ترین خصوصیات ایشان، اخلاق بی مانند نبوی اشاره داشت و افزود:  تعبیر  قرآن کریم، درباره اخلاق پیامبر، خلق عظیم است که خود نشان دهندی وسعت وجودی، سعه صدر و شخصیت بی نظیر ایشان دارد.

    وی در ادامه با یادآوری اینکه نابجا نیست اگر رسول اکرم، را پیامبر اخلاق توصیف کنیم افزود: شاید در جهان امروز، بیش از هر خصوصیتی، به ویژگی های اخلاقی حضرت نیازمند باشیم، اخلاقی که خداوند آن را الگوی ماندگار و اسوه حسنه برای انسان توصیف می کند.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز جهان اسلام، با وجود همه ثروتها و منابع مادیش، بشدت در تنگنا و مشکلات است و ریشه این سیه روزی فقر اخلاقی است ادامه داد: اگر افراطیون اهل سنت، با داعش و طالبان، به خونریزی می پردازند و اگر افراطیون شیعه با قرائتهای تنگ نظرانه وسطحی، وجهه اسلام را در جهان تخریب می کنند، معلول فاصله گرفتن جوامع اسلامی از اخلاق نبوی است، اخلاقی که مملو از مهربانی، مدارا، عقلانیت و بدور از تعصب، خشونت و سنگلدلی وبیرحمی است.

    به اعتقاد وی نسل جوان و نخبه، در عصر امروز تشنه روایتی اصیل و واقعی از اسلام رحمانی است، همان دینی که پیامبر مومنین را با تعبیر شریعت سمحه سهله، دین آسان گیری و تسامح بشارت دادند و امروز جریان اسلام هراسی می خواهد تصویری دقیقا مخالف اسلام ناب و اصیل را به جهانیان ارائه کند.

    هاشمی گفت: پیام پیامبر به امت اسلام،  " رحما بینهم " است و امروزه بیشترین خونریزی وخشونت میان مسلمانان جریان دارد.

    وی ادامه داد: حتی در جامعه شیعه نیز آتش اختلافات و کینه توزی ها، لطافت برادری و مودت و مهربانی ومدارا را تحت الشعاع قرار داده است و منافع و سلایق بر دستورات الهی و توصیه های پیامبر ترجیح داده می شود.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کسانی که وظیفه خود می دانند که دین را تبلیغ کنند افزود: باید توجه داشته باشند که تنها راه توسعه اسلام در جهان امروز، عقلانیت، منطق جهانی، مدارا و گفتگوست که از خصوصیت بارز سیره نبوی است و ایجاد دافعه و خشونت و سخت گیری، معکوس مسیری است که پیامبر طی نمودند و اتفاقا این کرامت انسانی از ویژگی های بارز دو فرزند ایشان امام حسن مجتبی و علی ابن موسی الرضا علیهما السلام که در آستانه سالروز شهادتشان قرار داریم نیز می باشد.

    هاشمی تاکید کرد: مدیریت شهری  در سیاستگذاری فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی خود ترویج مهربانی، مدارا و همزیستی انسانی را که از صفات پیامبر خاتم بودند را سرلوحه قرار دهد.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران بخش دوم سخنانش را به عدم تصویب استفساریه مستثنی نمودن شهردار تهران اختصاص داد و افزود: با توجه به طی شدن فرایند  این استفساریه در مجلس شورای اسلامی و محدودیت مهلت قانونی تعیین شده، شورای شهر تهران به رغم تمایلی که به حفظ ثبات در مدیریت شهری و استفاده از خدمات جناب آقای افشانی داشت ناگزیر به انتخاب جایگزین برای ایشان خواهد بود.

    وی در ادامه از اصحاب رسانه خواست با توجه به زحمات صادقانه و پاکدستی جناب آقای افشانی در مدتی که عهده دار مسئولیت پردغدغه شهرداری تهران هستند نسبت به انعکاس تلاشهای ایشان همراهی کرده و از انتشار هرگونه مطلبی که جنبه تخریبی و ایجاد فضای منفی حزبی یا قومیتی دارد بپرهیزند تا شاهد فضای اخلاقی منزهی در حوزه مدیریت شهری باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی