مدیران خودروعصر اعتبار

از سوی معاونت شهرسازی و معماری تهران صورت گرفت

آغاز مرمت و بهسازی خانه استاد لرزاده

عصر ساختمان- ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده تحت عنوان "خانه معمار "در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران قرار گرفت.

آغاز مرمت و بهسازی خانه استاد لرزاده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شهابیان مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری در جلسه ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده «خانه معمار» که با حضور مدیر کل اداره برنامه ریزی و توسعه شهری، مدیر کل اداره معماری و ساختمان، مدیر کل اداره شهرسازی و طرح های شهری و شهردار منطقه 12 برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه 15 فروردین سال 96 شورای اسلامی شهر تهران، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد پس از تحویل خانه استاد لرزاده از سوی شهرداری منطقه 7 و همچنین پس از تأمین اعتبار مورد نیاز، نسبت به ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده و نیز تشکیل هیأت مؤسس آن اقدام کند.

    وی افزود: بر همین اساس طبق پیگیری‌های به عمل آمده از سوی معاونت شهرسازی و معماری، ساختمان استاد لرزاده در نیمه دوم مهرماه سال جاری از سوی شهرداری منطقه 7 تحویل حوزه معاونت شهرسازی و معماری شد. 

    شهابیان گفت: برنامه ریزی جهت چگونگی بهسازی عمارت قدیم استاد لرزاده در حال انجام است و مأموریت این مهم با همکاری شهرداری منطقه 7 و مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران انجام خواهد شد.

    وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خانه استاد لرزاده دارای ارزش میراثی بوده و ثبت ملی شده است بدیهی است که طرح مذکور بایستی مطابق با ضوابط مداخله در بناهای تاریخی و با هماهنگی انجمن معماران و خانه هنرمندان ایران با رویکرد حفظ و احیاء باغ – موزه و نیز فضایی برای فعالیت های علمی، پژوهشی، آموزشی با هدف شناسایی و تقویت معماری ایرانی و اسلامی و نیز فضایی برای تفکر و ارائه آثار معماران تهیه و تجهیز شود.

    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی، شهابیان خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار غیر نقدی برای تهیه و اجرای طرح بهسازی خانه استاد لرزاده به حوزه معاونت شهرسازی و معماری تخصیص یافته که در انتظار تأمین اعتبار از سوی اداره کل برنامه و بودجه می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار