مدیران خودروعصر اعتبار

مقایسه وضعیت انرژی تجدیدپذیر در ایران و جهان

عصر ساختمان- معاون گروه انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه وزارت نیرو گفت: در حال حاضر انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه خوبی در دنیا پیدا کرده و در این شرایط در ایران تاکنون ۶۵۴ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های تجیدپذیر تولید شده که این میزان کمتر از یک درصد کل ظرفیت برق ایران است.

مقایسه وضعیت انرژی تجدیدپذیر در ایران و جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احسان لیوانی امروز در نشست خبری درباره وضعیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشورهای اروپایی اظهار کرد: بیش از 50 درصد از ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده برق در آلمان تجدیدپذیر است و با وجود پیشرفتی که این کشور تاکنون در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر داشته، قصد دارد تا سال 2030، ظرفیت نیروگاهی تجدیدپذیر خود را به بیش از 65 درصد برساند.

    وی افزود: حدود 40 درصد ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده برق انگلستان هم تجدیدپذیر است و در نظر دارد تا دو سال دیگر 30 درصد کل انرژی خود را از طریق تجدیدپذیرها تولید کند.

     معاون گروه انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه وزارت نیرو با بیان این‌که در حال حاضر 30 درصد ظرفیت نیروگاهی نصب شده در اسپانیا نیز انرژی‌های تجدیدپذیر است گفت: تا سال 2050 این عدد به 100 درصد می‌رسد، علاوه بر این در کشور شیلی تا سال 2050، ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده تجدیدپذیر به 70 درصد خواهد رسید.

    لیوانی درباره ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشورهای آسیایی ابزار کرد: در حال حاضر، دو درصد از ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده در مالزی را نیروگاه‌های تجدیدپذیر تشکیل می‌دهند و قرار است تا سال 2030 ظرفیت این نیروگاه‌ها به 20 درصد برسد.

    وی افزود: در ژاپن نیز 32 هزار گیگاوات برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود که تا سال 2030، ظرفیت این نیروگاه‌ها به 24 درصد می‌رسد. هم‌چنین باید گفت کشورهای همسایه در توسعه تجدیدپذیرها غافل نبودند و پیشرفت خوبی در این حوزه داشته‌اند.

     به گفته معاون گروه انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه وزارت نیرو، ترکیه در میان کشورهای همسایه ایران در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر پیشروتر بوده تا جایی که در حال حاضر این کشور بدون محاسبه نیروگاه‌های برق آبی، 12.5 گیگاوات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید کرده که 15 درصد از ظرفیت کل برق تولید شده در تمام نیروگاه‌ها را شامل می‌شود.

    لیوانی با بیان این‌که ترکیه در نظر دارد تا سال 2023 ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر را به بیش از دو برابر تولید کنونی، یعنی 27گیگاوات یا 25 درصد برساند اظهار کرد: عراق در حال حاضر 100 مگاوات برق از طریق نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاه خورشیدی تولید کرده است و بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قصد دارد تا سال 2020 ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر خود را به 10 درصد معادل 35 گیگاوات برساند.

    معاون گروه انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه وزارت نیرو با بیان این‌که کویت در حال حاضر 70مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید کرده، ادامه داد: این کشور بنا دارد که تا سال 2030 ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر خود را به 15 درصد معادل دو گیگاوات برساند و در نظر دارد برای این کار 8 میلیارد هزینه کند.

    لیوانی با تاکید بر این مساله که دبی 15 درصد از برق خود را از طریق تجدیدپذیرها تولید کرده که معادل 7.8 گیگاوات برق است، ابراز کرد: علاوه بر این، عربستان در حال حاضر 92 مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های تجیدپذیر تولید کرده و در نظر دارد تا سال 2032 میزان برق تولیدی خود از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به 54 گیگاوات برساند که این رقم 80 درصد برق تولیدی ایران در حال حاضر را شامل می‌شود.

    به گفته وی، اردن نیز در حال حاضر 646 مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید کرده و بنا دارد تا سال 2020 ظرفیت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر خود را به 10 درصد برساند و 18 گیگاوات برق تولید کند. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار