مدیران خودروعصر اعتبار

ادامه حضور رجبی در سازمان نظام مهندسی منتفی شد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون امور مسکن و ساختمان این وزارتخانه دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را ابلاغ کرد. دستوری که پیش زمینه تعیین تکلیف ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواهد بود.

ادامه حضور رجبی در سازمان نظام مهندسی منتفی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، در نامه محمد اسلامی خطاب به حامد مظاهریان آمده است؛

    «بازگشت به نامه شماره 119929/400 مورخ 1397/9/8 مقتضی است مستند به ماده 103 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1375 نسبت به دعوت از اعضای اصلی هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها برای تشکیل جلسه فوق‌العاده هیئت عمومی با دستور اجرای بند الف ماده 107 آیین‌نامه اجرایی اقدام نمایند».

    به گزارش تسنیم، 7 مهرماه امسال وزیر سابق راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون امور مسکن و ساختمان با استناد به برخی تخلف‌ها، پروانه اشتغال به کار فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور را لغو کرد. با این کار دو اتفاق افتاد؛ یکی این‌که رجبی عملا از ریاست سازمان مذکور کنار رفت گرچه وی پس از گذشت سه ماه این موضوع را قبول ندارد و می‌گوید چون حکم مرا رئیس جمهوری امضا کرده پس فقط وی می تواند آن را لغو کند.

    اتفاق دوم نیز که متعاقب لغو اشتغال پروانه کار رجبی روی داد، عدم حضور وی در انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان بود. انتخاباتی که از اواخر شهریور ماه امسال تا نیمه‌های مهرماه 97 در سراسر کشور برگزار شد.

    در مجموع با دستور وزیر راه و شهرسازی، هیئت عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تشکیل و پس از انجام انتخابات، احکام منتخبان از سوی اسلامی صادر و شورای مرکزی جدیدی تشکیل خواهد شد. به این ترتیب به سه ماه جنجال پس از لغو پروانه اشتغال به کار فرج‌الله رجبی رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پایان داده می‌شود.

    لازم به ذکر است که در انتخابات اخیر هیئت مدیره‌های نظام مهندسی ساختمان کشور، برخی اعضای شورای مرکزی به واسطه عدم حضور در انتخابات یا نیاوردن رای عملا دیگر از شورا خارج شده‌اند.  تعداد اعضای شورای مرکزی 25 نفر است که با توجه به نامه وزیر راه و شهرسازی هم‌اکنون این تعداد به دلایلی که به آن اشاره شد از 17 نفر کمتر شده است. از این روز وزیر راه و شهرسازی در چنین مواقعی با توجه به این‌که شورای مرکزی یکی از ارکان اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است تصمیم‌گیری کرده و آن را احیا می‌کند.

    البته در قانون پیش بینی نشده که در میان دوره شورای مرکزی چنانچه تعدادی از اعضا سمت خود را به هر دلیلی از دست می‌دهند، چه اقدامی باید صورت گیرد. ماده 123 قانون نظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی این اجازه را داده که در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو