مدیران خودروعصر اعتبار

آیا کاهش قیمت در بازار آهن ادامه دارد؟

عصر ساختمان- طی هفته جاری قیمت آهن‌آلات در بورس کالای داخلی باز هم کاهش یافت.

آیا کاهش قیمت در بازار آهن ادامه دارد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از آهن‌پرایس ،کاهش قیمت ها در بازار بطوری خودنمایی کرده است که به عنوان یکی از بزرگترین تکانه ها در بازار آهن کشور به ثبت رسیده است. قیمت میلگرد آجداربه مرز 3800 تومان رسیده و در همین کانال در حال معامله است. همین امر موجب شد تا پتانسیل کاهش قیمت در بازار افزایش یافته و شاهد نرخ های جدیدی باشیم. این روزها بازار اهن الات کشور در شرایط نامتوازنی قرار دارد بطوری که در بورس این هفته حدود 103 هزار تن از انواع مقاطع فولادی عرضه شد که از این میزان تنها حدود 10 هزار و 462 تن معامله گردید. رقمی که خود نشان دهنده رکود بوجود آمده در بازار می باشد.

    از جمله عواملی که تاثیر بسزایی بر کاهش قیمت ها در بازار دارد می توان به کاهش تقاضا و رکود بازار، نزدیک شدن به فصل زمستان و بارش های پاییزه که موجب کاهش تقاضا نیز شده است، کاهش ناگهانی قیمت های جهانی، مشکلات صادرات و کاهش جذابیت های صادرات، کاهش قیمت مواد اولیه و محصولات میانی صنعت فولاد مانند شمش و قراضه، جو روانی کاهشی بوجود آمده در بازار فولاد که نگرانی از افت قیمت ها را تقویت می‌کند، اشاره نمود.

    اکثر فعالان این بازار بر این عقیده اند که بازار آهن در شرایط تداوم کاهش قیمت شمش و میلگرد می باشد، این در حالی است که میزان تقاضا در این بازار هیچگونه تغییری نداشته است و تنها رکود در بازار دیده می شود.  داده‌های بین‌المللی هم خبر از رشد قیمت‌ها در بازار فولاد نمی دهند و بعد از چند جرقه محدود رشد قیمت، شاهد عقبگرد جدید قیمتی در بازارهای جهانی هستیم که باز هم نشان‌دهنده برتری عرضه بر تقاضا می باشد، از طرفی دیگر داده‌های رسمی هم در این بازه زمانی به کمک کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی آمده، بدین معنی که بدون خریدار ماندن بسیاری از عرضه‌ها در بورس کالا یا معامله با حجم بسیار محدود در پایه قیمتی، موجب شده است که میل به کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد هم تقویت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار