مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر امور شعب بانک مسکن فارس:

سود و جریمه دیرکرد تسهیلات مسکن روستایی بخشیده شد

عصر ساختمان- مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و تبصره ۳۵ قانون بودجه، سود و جریمه دیرکرد تسهیلات ساخت مسکن روستایی بخشیده شد.

سود و جریمه دیرکرد تسهیلات مسکن روستایی بخشیده شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، علی کمالی، پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در شیراز افزود: بر این اساس، آن دسته از روستاییانی که تسهیلات ساخت مسکن دریافت کرده اند، چنانچه تا تاریخ ششم بهمن ماه 97 نسبت به پرداخت اصل تسهیلات دریافتی اقدام کنند، تمام جرایم دیرکرد و سود تسهیلات بخشوده خواهد شد.

    وی ادامه داد: این اقدام با توجه به خشکسالی های اخیر و مشکلات ناشی از آن و با هدف حمایت از روستاییان انجام می شود.
    او اظهار داشت: ظرف سال های اخیر حدود 30 هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی به ارزش 500 میلیارد ریال به روستاییان استان فارس پرداخت شده است که اکثر آن را تسهیلات 100 میلیون ریالی تشکیل می دهد.

    **پرداخت سه هزار و 400 فقره تسهیلات مسکن یکم در فارس
    مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس، یکی از اقدامات و برنامه های خوب دولت تدبیر و امید برای کمک به خانه دار شدن شهروندان و به ویژه جوانان را ایجاد صندوق یکم دانست و گفت: از ابتدای آغاز این طرح در سال 94 تاکنون حدود 20 هزار فقره افتتاح حساب صندوق یکم در این استان انجام شده که از این تعداد، سه هزار 400 فقره تسهیلات پرداخت شده است.
    کمالی افزود: از مجموع حدود 20 هزار افتتاح حساب انجام شده در این استان، 14هزار افتتاح حساب (70 درصد) مربوط به کلانشهر شیراز و مابقی متعلق به سایر شهرستان های فارس است.
    وی، رقم تسهیلات پرداخت شده در بخش خرید و ساخت مسکن در طرح صندوق مسکن یکم را سه هزار میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت: 440 نفر از افتتاح کنندگان حساب صندوق یکم در استان نیز تسهیلات ساخت مسکن دریافت کرده اند.
    او ادامه داد: در کلانشهر شیراز، میزان تسهیلات مسکن یکم که به یک زوج پرداخت می شود، یک میلیارد و 200 میلیون ریال و در سایر شهرهای این استان 800 میلیون ریال است و نرخ این نوع تسهیلات در بافت فرسوده 6درصد و در سایر نقاط هشت درصد محاسبه می شود.
    وی گفت: مجموع تسهیلات خرید و ساخت مسکن که تا آبان سال 96 به متقاضیان پرداخت شد، سه هزار و 59 فقره به ارزش یک هزار و 462 میلیارد ریال بود که این رقم تا پایان آبان امسال به 6هزار و 248 فقره تسهیلات به ارزش سه هزار و 141میلیارد ریال رسید که علت این افزایش نسبت به مدت مشابه سال 96، پرداخت تسهیلات مسکن یکم بود.
    کمالی بیان داشت: سال گذشته 6هزار و 966 نفر از متقاضیان مسکن، مسکن خود را از انبوه سازان خریداری کردند که تسهیلات دریافتی توسط انبوه سازان به خریداران منتقل شد و از ابتدای سال 97 تا کنون شمار افرادی که از این طریق مبادرت به خرید واحد مسکونی کردند افزون بر هفت هزار نفر است.
    مدیر امور شعب بانک مسکن فارس، یکی از سیاست های دولت در پرداخت تسهیلات مسکن را حمایت از واحدهای با مساحت پایین برشمرد و افزود: تسهیلات مسکن به انبوه سازانی که به دنبال ساخت واحدهای لوکس و با مساحت بالا هستند، پرداخت نخواهد شد.
    وی گفت: در بخش ساخت مسکن روستایی نیز امسال به یک هزار و 700 متقاضی، تسهیلاتی بین 200 میلیون تا 250 میلیون ریال پرداخت شد.
    او اظهار داشت: همچنین امسال 2 هزار و 213 واحد مسکن مهر در این استان به مرحله تقسیط تسهیلات رسید و 11 هزار و 736 واحد باقی مانده دیگر نیز پیشرفت فیزیکی بین 70 تا 95 درصد دارند که امیدواریم با تکمیل آنها پرونده مسکن مهر در فارس بسته شود.
    کمالی ادامه داد: در مجموع سیاست های دولت و بانک مسکن در بحث پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن سبب شد که در سال های 96 و امسال، 23 هزار و 516 نفر در استان فارس صاحب خانه شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار