مدیران خودروعصر اعتبار

نزدیک به نیمی از معاملات اجاره مسکن در ۶ منطقه تهران انجام می شود

عصر ساختمان- آمارهای جدید از وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران پرنوسان ترین مناطق پایتخت به لحاظ تغییرات سطح اجاره بها را معرفی کرد.

نزدیک به نیمی از معاملات اجاره مسکن در ۶ منطقه تهران انجام می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، مرکز آمار ایران در گزارشی که به تازگی منتشر شده است با بررسی تغییر و تحولات بازار اجاره مسکن پایتخت، نوسانات اجاره بها در هر یک از مناطق شهر تهران را اعلام کرد.
    بر این اساس، در تابستان امسال،که فصل اوج نقل و انتقالات در بازار اجاره مسکن نسبت به سایر فصل های سال محسوب می شود بیشترین تغییرات در سطح اجاره بهای مسکن در مناطق یک تا شش رقم خورد.
    در حالیکه تابستان امسال میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی در مقایسه با تابستان سال گذشته در شهر تهران 31 درصد افزایش یافت، 6 منطقه اول شهر تهران نوسانات قیمتی در بازار اجاره را بیش از سایر مناطق تجربه کردند.
    در هر کدام از این 6 منطقه که در مجموع حدود 45 درصد از معاملات بازار اجاره در تابستان امسال را به خود اختصاص دادند میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی بیش از 30 درصد در مقایسه با تابستان سال گذشته افزایش یافت.
    در منطقه یک شهر تهران که تابستان امسال 3 درصد از تعداد کل قراردادهای بازار اجاره مسکن در آن منعقد شد میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی نسبت به تابستان سال گذشته نزدیک به 36 درصد افزایش یافت؛ که بیشترین سطح نوسان قیمتی در بازار اجاره طی سه ماهه دوم سال جاری در میان سایر مناطق شهر تهران محسوب می شود.
    این در حالی است که در بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی، بیشترین نوسان قیمتی طی سه ماهه دوم سال 97 در بازار معاملات آپارتمان های مسکونی منطقه 5 شهر تهران که پر تقاضاترین و پرمعامله ترین منطقه بازار مسکن در میان سایر مناطق است، رقم خورد.
    در منطقه 2 شهر تهران که 11.2 درصد از کل معاملات بازار اجاره مسکن در تابستان امسال را به خود اختصاص داد میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل-تابستان سال 96-معادل 35.6 درصد رشد کرد. رشد میانگین اجاره بها در این منطقه نیز در مقایسه با سایر مناطق شهر تهران قابل توجه بوده است؛ منطقه 2 شهر تهران هم اکنون به لحاظ تغییرات قیمتی در بازار معاملات خرید وفروش مسکن سومین منطقه پرنوسان بعد از مناطق 4و 5 محسوب می شود که در عین حال بیشترین سطح معاملات خرید و فروش مسکن بعد از این دو منطقه نیز در منطقه 2 انجام می شود.
    در منطقه 3 شهر تهران تابستان امسال در حالی 4.1 درصد از حجم کل قراردادهای اجاره مسکن میان موجران و مستاجران به امضا رسید که میانگین اجاره بهای مسکن در این منطقه نیز نسبت به تابستان سال گذشته 33.4 درصد رشد کرد.این منطقه بعد از منطقه یک، کانون تمرکز واحدهای مسکونی لوکس،بزرگ متراژ و گران قیمت است.هر چند به طور متوسط تعداد معاملات مصرفی واحدهای مسکونی در این منطقه در مقایسه با منطقه یک بیشتر است.
    منطقه 4 شهر تهران در حالی تابستان امسال 8 درصد از حجم کل قراردادهای بازار اجاره را به خود اختصاص داد که میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی در این منطقه در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31.3 درصد افزایش یافت؛منطقه 5 شهر تهران که بیشترین سطح از معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی و همچنین بیشترین میزان قراردادهای اجاره مسکن در آن انجام می شود نیز تابستان امسال رشد 30 درصدی در میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی را تجربه کرد؛تابستان امسال بیش از 16 درصد از حجم کل قراردادهای اجاره مسکن در این منطقه منعقد شد.
    آمارها نشان می دهد در حالیکه 4.5 درصد از حجم کل قراردادهای اجاره مسکن در منطقه 6 شهر تهران منعقد می شود میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی در این منطقه نیز تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته 32.5 درصد افزایش یافت.
    این 6 منطقه در حالی بیشترین سطح تحولات در اجاره بهای مسکن طی سه ماهه دوم سال جاری را تجربه کردند و میانگین اجاره بهای مسکن در آن ها بیش از 30 درصد رشد کرد که در 13 منطقه دیگر شهر تهران نیز میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی در همین بازه زمانی تا مرز 30 درصد افزایش یافت؛در سایر مناطق نیز تحولات قیمتی بازار اجاره بیش از 20 درصد رقم خورد؛کمترین نوسان اجاره بها در تابستان امسال در مقایسه با تابستان سال گذشته مختص منطقه 16 و منطقه 20 شهر تهران بوده است که میانگین اجاره بها در این مناطق حدود 23 درصد در مقایسه با سه ماهه دوم سال قبل رشد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی