مدیران خودروعصر اعتبار

حناچی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

بافت‌های فرسوده تهران نوسازی نشود، ناهنجاری‌های زیادی خواهیم داشت

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: بافت‌های شهری تهران دائما نیاز به نوسازی دارند و اگر این مهم به موقع اتفاق نیفتد، باعث ناهنجاری‌هایی در شهر می‌شود.

بافت‌های فرسوده تهران نوسازی نشود، ناهنجاری‌های زیادی خواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیروز حناچی شهردار تهران، ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلودگی هوای تهران به دلیل وسائل نقلیه‌ای است که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند، پس ما همین را باید هدف قرار دهیم، مخصوصا در آن بخشی که به شکل شخصی در حال استفاده هستند. اگر الگوهای جایگزین بگذاریم، مسلما بر همه دنیا تاثیر خواهد داشت.

    وی گفت: شما فکر می‌کنید آمستردام هم از اول به همین شکل بوده است؟ خیر آنها هم تلاش کردند یا در لندن در هفتم دسامبر 1952، چهارهزار نفر در یک روز در اثر آلودگی از بین رفتند و بعد تصمیم گرفتند که درست عمل کنند. ما ناچار هستیم و راهی جز این نداریم و این را بدانید که قطعا با همراهی مردم موفق می‌شویم.

    شهردار تهران گفت: 25 درصد نقل و انتقالات شهری، شخصی است و ما هر چه بتوانیم این میزان را کاهش دهیم، در زمینه کاهش آلودگی هوا به موفقیت می‌رسیم.

    حناچی در خصوص برنامه‌های خود برای جلوگیری از بلند مرتبه‌سازی تصریح کرد: ما برنامه میان‌مدتی را به شورای شهر ارائه دادیم در خصوص جایگزینی منابع مالی پایدار به جای منابع ناپایدار. البته کاهش هزینه‌های جاری را در کنار هم و بصورت جداگانه و میان مدت تعقیب می‌کنیم. دامن زدن به اداره شهر از طریق ساخت و ساز راه حل قضیه نیست، هرچند که آنی هم نمی‌توان این مساله را قطع کرد.

    شهردار تهران در خصوص مقابله با برخی گروه‌هایی که قدرت هایی خاصی دارند، گفت: فضای ساخته شده در شهر محصول تقاطع متعادل منافع سیاستگذاران و سیاست‌مداران به معنای منافع حاکمیتی و منافع سرمایه گذاران و سرمایه داران به معنای کسانی که سرمایه‌هایشان را در شهر می‌آورند چرا که شهر بدون سرمایه اداره نمی‌شود.

    وی افزود: وقتی حوزه سوم که منافع شهروندان است مغفول واقع شود، پروژه‌ها ناهنجار می‌شوند. مطمئنا یکی از کارهایی که در این دوره انجام می‌دهیم؛ این است که این حوزه را به حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اضافه خواهیم کرد تا شکل پروژه‌ها را متعادل کنیم.

    تصمیمی برای افزایش محدوده طرح زوج و فرد نگرفته‌ایم

    حناچی در خصوص افزایش محدوده طرح ترافیک زوج و فرد نیز خاطر نشان کرد: هیچ تصمیمی راجع به این موضوع گرفته نشده و هرتصمیمی گرفته شود منوط به تصویب در شورای ترافیک است.

    پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئله آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد:

    وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: بافت‌های شهری دائماً نیاز به نوسازی دارند و اگر این مهم به موقع اتفاق نیفتد، باعث ناهنجاری‌هایی در شهر می‌شود.

    حناچی تأکید کرد: باید در شهر نوسازی صورت بگیرد اما ما در این زمینه محدودیت‌هایی را در مناطق تاریخی شهر داریم.

    شهردار تهران افزود: اصلی‌ترین چالش ما در نوسازی بافت‌های فرسوده، مسائل اجتماعی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار