مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

شرط خدمت‌رسانی کامل وجود منابع درآمدی کافی است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: خدمت‌رسانی به طور کامل زمانی میسر است که منابع درآمدی کافی هم وجود داشته باشد.

شرط خدمت‌رسانی کامل وجود منابع درآمدی کافی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران  با بیان اینکه بودجه سال 97 بر روی 17 هزار و 400 میلیارد تومان بسته شده است، گفت: تصور ما این است که با توجه به کاهش ساخت و ساز‌ها و کاهش درآمد‌های شهرداری تقریبا 4 هزار میلیارد تومان عدم تحقق درآمد داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه باتوجه به تحریم و کاهش ساخت و ساز در سال آینده هم رکود شکل می‌گیرد، اظهار کرد: تصورمان برای سال آینده این است که حدود 5 هزار میلیارد تومان کاهش درآمد داشته باشیم.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در این شرایط دو راه‌حل داریم، تصریح کرد: یک راه این است که سرعت ساخت و ساز‌ها و پروژه‌های عمرانی را کم کنیم، چون باید ماهانه 800 میلیارد تومان به نیروی انسانی حقوق بدهیم و چاره‌ای هم نداریم.

    الویری افزود: برای اینکه چیزی برای ساخت و ساز و اجرای پروژه‌ها داشته باشیم به دنبال روش‌های مشارکتی هستیم و به همین جهت کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده است.

    عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم با روش‌های مختلف پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، ادامه داد: برای مثال تونل 30 کیلومتری که صیاد شیرازی را به آزادگان وصل می‌کند، در شرایطی ساخته می‌شود که شهرداری حتی یک ریال هم هزینه نمی‌کند.

    وی با بیان اینکه مقرر شده تا بخش خصوصی آن را بسازد، اظهار کرد: شرط ساخته شدن این تونل توسط بخش خصوصی این است که آن‌ها بتوانند پس از ساخت در ازای عبور خودرو‌ها عوارض بگیرند تا از این طریق هزینه‌های آن‌ها جبران شود و لذا سایر پروژه‌ها را هم می‌توان به این شکل اجرا کرد.

    الویری با بیان اینکه در برخی نقاط شهری روزی سه مرتبه زباله جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: در برخی نقاط دنیا هفته‌ای یک‌بار زباله جمع‌آوری می‌شود و این موضوع معلوم می‌کند که روش ما غلط است و نیازمند آموزش‌های لازم به مردم هستیم تا هم زباله کمتری تولید کنند و هم ما به طرف بازیافت زباله برویم.

    عضو شورای شهر با بیان اینکه خدمت رسانی زمانی میسر است که منابع درآمدی کافی وجود داشته باشد، اظهار کرد: نمی‌توانم بگویم که این کسری بودجه تاثیری بر رفاه پایتخت نشینان ندارد، ولی اجرای این پروژه‌ها حتما طولانی می‌شود و ما راهی نداریم جز اینکه روش‌های دیگری اتخاذ کنیم.

    وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه تمامی که 30 هزار میلیارد تومان می‌شود را به بخش خصوصی واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: بعد از اینکه این پروژه‌ها تمام شد مردم باید برای بهره‌گیری از آن‌ها هزینه لازم را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار