مدیران خودروعصر اعتبار

عملیات تعمیر تمام واحدهای مناطق زلزله زده کرمانشاه تمام شد

عصر ساختمان- رئیس ستاد هماهنگی بازسازی کرمانشاه، از اتمام پایان عملیات بازسازی و مقاوم سازی تمامی ۶۰ هزار واحد تعمیری خسارت دیده از زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته غرب این استان خبر داد.

عملیات تعمیر تمام واحدهای مناطق زلزله زده کرمانشاه تمام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای افزود: تمامی مالکان واحدهای تعمیری با معرفی به بانک های عامل از تسهیلات تعمیرات برای واحدهای مسکونی خود با توجه به نوع آسیب دیدگی برخوردار شدند.
    وی اظهار داشت: همچنین از مجموع 37 هزار واحد تخریبی نیز کار ساخت 23 هزار واحد مسکونی پایان یافته و عملیات احداث 14 هزار واحد مسکونی نیز در دست اقدام است.
    رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ، با اشاره به زمین لرزه چهارم آذر امسال قصرشیرین نیز گفت: کانون زلزله 6.4 ریشتری زلزله اخیر بین شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب بود و 9 روستا در این منطقه مستقیم درگیر زلزله شدند که ارزیابی ها انجام شد و تعدادی از واحدهای مسکونی این 9 روستا دچار خسارت شده‌اند.
    وی ادامه داد: واحدهای تخریبی روستاهای درگیر زلزله بلافاصله در برنامه بازسازی بنیاد مسکن قرار گرفتند و برای بازسازی واحدهای فرسوده در دیگر مناطق نیز تصمیم به تخریب و پیش بینی اعتبار شد.
    این مقام مسئول گفت: قرار شد در جریان زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذر امسال در مجموع 600 واحد تخریبی و سه هزار و 500 واحد تعمیری در زمره کار بازسازی قرار بگیرد که طبق ارسال پیشنهاد استاندارکرمانشاه به هیات دولت، بازسازی و مقاوم سازی این واحدها به محض تصویب و ابلاغ دولت انجام می شود.
    وی اضافه کرد: خدمات ارائه شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی واحدهای تخریبی در اثر زلزله 6.4 ریشتری آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و تا پایان بازسازی درکنار مردم خواهیم بود و دراین راستا مردم نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند.
    خواجه ای تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای بازسازی شده پس از زلزله بزرگ پارسال غرب کرمانشاه ، در زلزله 6.4 ریشتری اخیر آسیب ندیده‌اند
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
    البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
    مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار