مدیران خودروعصر اعتبار

سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده است

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: به طور متوسط در این دولت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده که کار ارزشمند و بزرگی است.

سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن خراسان جنوبی افزود: همه باید در تحویل واحدهای باقیمانده کمک کنند و در برخی نقاط کشور مردم بیش از هشت سال منتظر تحویل خانه خود بوده اند و هرچه در توان داشته اند به عنوان آورده پرداخت کرده اند.
    وی گفت: شرایط تحریم و تورم هم باعث شده علیرغم اینکه تلاش های زیادی صورت گرفته اما شیرینی و حلاوت آن به موقع به مردم نرسد.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر بیان کرد: در بسیاری از نقاط پول و اعتبار هزینه شده اما مردم ناراضی هستند که باید تلاش ها مضاعف باشد تا رضایت مردم جلب شود.
    وی با تاکید بر کمک همه بخش ها برای حل مشکلات مسکن مهر استان گفت: یکی از نکات مهم این است که از ظرفیت استانداری ها برای اتمام پروژه های مسکن مهر استفاده شود و در برخی استان ها نیز این کمک ها را شاهد هستیم.
    اصغری مهرآبادی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر اتمام پروژه های مسکن مهر افزود: وعده داده ایم که تا پایان سال 98 پروژه های مسکن مهر به اتمام برسد.
    وی گفت: استان خراسان جنوبی در اتمام پروژه های مسکن مهر زیاد عقب نیست و نیازهای موجود مثل مدرسه، مسجد و کلانتری به تدریج حل می شود.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخی اقدامات شتاب زده هزینه های بسیار سنگینی به دولت تحمیل کرده است، برای نمونه مسکن مهر قاین در خراسان جنوبی 10 سال پیش افتتاح و با چاه جذبی فاضلاب تحویل شده ولی اکنون به مشکل برخورده و باید دوباره دولت برای آن هزینه کند.
    وی تصریح کرد: حتی از نظر مقررات هم چنین هزینه کردهایی درست نیست چراکه دولت برای مکان های تازه ساخته شده زیرساخت فاضلاب فراهم می کند نه پروژه ای که 10 سال قبل تحویل شده است.
    به گفته این مسئول در وزارت راه و شهرسازی، برای مباحث روبنایی مسکن مهر نیز به ناچار وارد عمل شده ایم و 500 باب مدرسه در سطح کشور از محل منابع داخلی و فروش زمین ساخته شده است.
    اصغری مهرآبادی بیان کرد: ساخت مسجد و کلانتری نیز علیرغم اینکه جزو وظایف اصلی ما نیست اما در لایحه بودجه سال 98 پیشنهاد داده ایم که به خدمات زیربنایی و روبنایی کمک شود.
    وی گفت: اگر این لایحه تصویب شود مشکل در حوزه های زیربنایی و روبنایی نخواهیم داشت که امیدواریم نمایندگان مجلس هم به تصویب آن کمک کنند.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر افزود: اگر این لایحه تصویب شود دست ما برای سال آینده باز خواهد بود تا بتوانیم مشکلات و نیازهای مردم را برطرف کنیم.
    وی اتمام پروژه تعاونی 04 بیرجند را از مهمترین مباحث مسکن مهر در استان خراسان جنوبی برشمرد و گفت: برای سایر موضوعات نیز حداقل یک سوم هزینه ها را تقبل می کنیم.
    اصغری مهرآبادی تهاتر زمین را راهکاری برای جبران برخی اعتبارات مورد نیاز دستگاه های اجرایی عنوان و بیان کرد: البته این زمین ها کم است و آن مقدار موجود هم ارزش ریالی زیادی ندارد ولی در شرایط اعتباری دولت، چاره ای دیگر هم نیست.
    وی با ابراز امیدواری از مساعدت وزارت نیرو برای تکمیل پروژه های مسکن مهر خراسان جنوبی گفت: 10 درصد سهم شهرداری هم از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود.
    اصغری مهرآبادی ادامه داد: در صورت همکاری دستگاه های اجرایی خواهیم توانست با رفع مشکلات اندک باقیمانده جشن افتتاح مسکن مهر را قبل از سال در استان برگزار کنیم.
    وی با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان در میزان پیشرفت فیزیکی مسکن مهر است گفت: در صورتی که مشکلات موجود حل شود امیدوایم خراسان جنوبی اولین استان در برگزاری جشن افتتاح باشد.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمک های دولت در بخش فاضلاب منطقه مهرشهر بیرجند افزود: این پروژه چون در حال اجرا است می توان از کمک های دولتی برای آن هزینه کرد اما برای پروژه ای که مردم ساکن شده اند، خودشان باید هزینه بدهند.
    وی بیان کرد: رویه سایر شهرها هم که قبلا چاه جذبی داشته اند، همین گونه است.
    اصغری مهرآبادی گفت: وعده ای برای فاضلاب قاین که برآورد آن 2 میلیارد تومان است، داده نشده و درخواست های داده شده باید براساس وظایف هر کسی بررسی شود.
    وی اظهار داشت: پل مهرشهر که وعده داده شده امروز در صورتجلسه مطرح و با اعتبار 10 میلیارد تومان به صورت مشارکتی انجام می شود.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر درخصوص قیر موردنیاز برای آماده سازی واحدهای تعاونی 04 بیرجند گفت: امسال یارانه نداریم اما برای سال آینده در صورتی که استان تشخیص نیاز دهد، تامین می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار