مدیران خودروعصر اعتبار

با تکمیل ۱۵ هزار کیلومتر جاده تا پایان دولت

راه برای روستاییان باز می شود

عصر ساختمان- براساس لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، توسعه و تکمیل راه‌های روستایی و روکش آسفالت راه‌هایی روستایی تا پایان سال ۱۳۹۹ با اعتباری معادل ۴۰۰۰ میلیارد تومان به انجام خواهد رسید.

راه برای روستاییان باز می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در طرح توسعه و تکمیل راه‌های روستایی در لایحه بودجه سال 1397 که توسط وزارت راه و شهرسازی مدنظر قرار می‌گیرد توسعه و تکمیل راه‌های روستایی به میزان 15 هزار و 500 کیلومتر و روکش آسفالت راه‌های روستایی به میزان 103 هزار کیلومتر در دستور کار قرار دارد. پروژه‌ای که از سال 1395 آغاز شده و اتمام آن در سال 1399 پیش‌بینی شده است و در این رابطه تغییری نسبت به قانون بودجه سال جاری پیش نیامده است.

    براساس عملکرد دوران پنجم توسعه و قبل از آن رقمی معادل 2229 میلیارد و 172 میلیون تومان در این طرح هزینه شده است و در سال 1396 اعتباری معادل 242 میلیارد تومان به این دو پروژه تخصیص یافته است.

    براساس ابلاغیه سال جاری، قرار بر این است که 132 میلیارد تومان به منظور ادامه این پروژه اختصاص یابد و برای سال 1398 نیز رقمی معادل 130 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

    به منظور توسعه و تکمیل راه‌های روستایی طی سال‌های آتی و تا پایان سال 1399 اعتباری معادل یک هزار و 266 میلیارد و 818 میلیون تومان پیش‌بینی شده است و جمع اعتبار کل این پروژه رقمی معادل 4000 میلیارد تومان است.

     یکی از مهمترین نیازهای روستا نشینان بحث حمل و نقل و ارتباط با مناطق شهری است. وجود راه‌ها و جاده‌های امن و مناسب یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه در یک منطقه به حساب می‌آید و این امر در مناطق روستایی بسیار ضرورت دارد چرا که راه‌های روستایی حلقه اتصال روستاییان با شهرها برای عرضه محصولات دامی و کشاورزی است و به وضوح روشن است که عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی نقشی اثرگذار در توسعه نیافتن مناطق روستایی دارد و بالعکس توسعه و بهبود راه‌های ارتباطی در روستاها به شکوفایی و رشد هر چه بیشتر این مناطق منجر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار