مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

مردم برای تهیه مسکن در فشار هستند

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: تعادل عرضه و تقاضای مسکن بهم خورده و بر قشر متوسط پائین جامعه برای تهیه مسکن فشار می آید.

مردم برای تهیه مسکن در فشار هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایبِنا، محمد اسلامی در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر پرند با بیان اینکه شهر جدید پرند به عنوان صفحه ایمن به لحاظ زمین شناسی و همجواری با قطب های اقتصادی و کسب و کار از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) شناخته می‌شود، گفت: این شهر باید به عنوان یکی از شهرهای جدید موفق ظاهر شود. هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست که شهر جدید پرند به اهدافش نرسد.

    وی با تاکید بر اینکه باید بر اساس طرح مصوب در توسعه این شهر حرکت و طرح ها طبق برنامه زمان بندی تکمیل شود، افزود: مردمی که چشم انتظار دریافت واحدهای مسکونی خود هستند، باید از این چشم انتظاری خارج شوند.

    وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: 13800 واحدی که قرار است تا پایان امسال تکمیل شود را تا پایان امسال با سرعت به پایان برسانید و مردم عید نوروز را در واحدهای خود مستقر شوند. فرماندار شهرستان رباط کریم نیز دستگاه های خدمات رسان را موظف به ارائه خدمات و انشعابات به این واحدها کند.

    وی با بیان اینکه پرند شهر پیش قراول در شهرسازی ریل پایه در کشور است، ادامه داد: خط متروی فرودگاه امام خمینی به شهر جدید پرند و همچنین ایستگاه جدید تبادلی خط 3 متروی تهران با قطار حومه ای پرند اتفاق خوبی است که باید اجرای آنها با سرعت پیگیری شود. همچنین دسترسی پرند به آزادراه های پیرامونی نیز افزایش یابد.

    وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه جمعیت پرند نباید از حداکثر مصوب تجاوز کند، گفت: مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص آستانه تحمل پذیری تهران در سالهای گذشته رعایت نمی شد و در نتیجه شاهد شرایط زیست محیطی فعلی پایتخت هستیم که نباید این وضعیت در پرند تکرار شود. به عنوان مثال به هیچ عنوان نباید تعداد واحدهای مسکونی مشارکتی پرند از 15 هزار واحد فراتر رود.

    اسلامی با تاکید بر اینکه برای تعادل بخشی به قیمت مسکن باید شرایط عرضه مسکن تسریع و تسهیل شود تا تعادل عرضه و تقاضا به هم نخورد، یادآور شد: در حال حاضر این تعادل بهم خورده است و به قشر متوسط به پائین جامعه برای تهیه مسکن فشار می آید.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت زندگی در پرند نیز باید متفاوت باشد و از نظر فرهنگی ارتقاء یابد، گفت: مراقب باشیم تا ناهنجاری ها از نقطه های دیگر به پرند منتقل نشود. به خصوص که قرار است منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) بارگزاری سنگینی از نظر صنایع ایجاد شود که برای حفظ کیفیت زندگی در پرند باید فضاهای فرهنگی در این شهر برای حضور خانواده ها تقویت شود. همچنین سرانه های بهداشتی و درمانی نیز ارتقا یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار