مدیران خودروعصر اعتبار

بازآفرینی بافت فرسوده راهکاری برای ایجاد اشتغال است

عصر ساختمان- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از راه های اشتغال زایی در استان توسعه مسکن و بازآفرینی بافت فرسوده است، گفت: سالهاست که یک آجر از خیابان مدرس برای بازسازی به عقب نرفته است.

بازآفرینی بافت فرسوده راهکاری برای ایجاد اشتغال است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، احمد صفری روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: با وجود تامین اعتبار 45 میلیارد تومانی تاکنون در حوزه بازسازی بافت فرسوده اقدام مناسبی انجام نشده است.
    وی افزود: نرخ بالای بیکاری میراثی بوده که از دولت های گذشته به ما رسیده است که از سال 78 آغاز شده و سال به سال افزایش داشته است.
    وی با بیان اینکه آمار اخیر نرخ بیکاری استان از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده، ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که در زمینه خدمات رسانی به نظام، مردم و ملت شریف ایران به ویژه مردم غیور کرمانشاه که هشت سال جانانه در دفاع مقدس جنگیده اند کوتاهی نشود.
    وی افزود: ولی هیچ یک از دولت ها آنگونه که شایسته است به استان مرزی کرمانشاه توجه آنچنانی نداشته اند.
    صفری با تاکید بر اینکه نباید نسبت به کرمانشاه تبعیض قائل شد، از انتصاب مدیران غیربومی انتقاد کرد و ادامه داد: در انتصابات کابینه دولت یکی از وزرا به عنوان پیشنهادی هم از کرمانشاه نبود و همچنین استاندار پیشنهادی هم نداشته ایم.
    صفری با بیان اینکه ایثارگران بالاترین آمار بیکاری استان را دارند، افزود: 16 فرزند شهید در شهرستان کرمانشاه بیکار هستند و نزدیک به 150 نفر فوق لیسانس و بیکاران دارای مدرک کارشناسی از خانواده ایثارگران نیز بالا هستند.
    نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت سرمایه گذاران استان نیز مناسب نیست چرا که خط تولید کارخانه آنان رو به کاهش است و نیروی آنان به دلیل مشکلات اقتصادی اخراج می شود.
    وی افزود: به عقیده من، معیار اشتغال فرد بیمه شده و دارای حقوق ماهیانه است.
    صفری ادامه داد: در بحث تبصره 18، بافت فرسوده که اشتغال زایی دارد باید پرسید چند درصد از این ظرفیت استفاده شده است و از سوی دیگر اکثر شهرک های صنعتی رو به تعطیلی و رکود هستند.
    صفری افزود: در زلزله کرمانشاه استاندار کرمانشاه سنگ تمام گذاشته و فردی ندیده ام که معتقد باشد استاندار در این زمینه کوتاهی داشته است.
    وی افزود: با تلاش استاندار، نمایندگان و سایر مسوولان مربوطه رتبه 29 استان در اعتبارات هزینه ای، امسال به 2 رسیده است.
    وی با بیان اینکه حامی دولت بوده و هستم ادامه داد: احساس می کنیم با استاندار کرمانشاه در استان 9 نماینده داریم و از سوی دیگر معتقدیم با همراهی در کنار وی، 9 استاندار در استان وجود دارد.
    صفری یادآور شد، در بخش کشاورزی، شیلات و گیاهان دارویی گرچه اقدامات مثبتی انجام شده ولی در مقایسه با ظرفیت استان، جهاد کشاورزی ضعیف عمل کرده چرا که کرمانشاه قطب کشاورزی است.
    استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 33 شهر و 2 هزار و 932 روستا حدود 150 هزار بیکار دارد که از این نظر در رتبه اول کشور قرار گرفته است.
    مرکز آمار نرخ بیکاری کرمانشاه در پاییز امسال را 18/2 درصد اعلام کرد که با 6.9 درصد کاهش نسبت به پاییز سال قبل، رتبه نخست بیشترین کاهش نرخ بیکاری بین استان های کشور را در یک سال (پاییز 1396 تا پاییز 1397) به خود اختصاص داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو