مدیران خودروعصر اعتبار

آیا دستگاه‌های دولتی به علت حضور در تهران به شهرداری عوارض پرداخت می کنند؟

عصر ساختمان- وجود ده‌ها وزارتخانه و سازمان دولتی در پایتخت، تهران را به ابر شهری پر جمعیت و دارای محدودیت‌های مختلف برای ساکنین تبدیل کرده است.

آیا دستگاه‌های دولتی به علت حضور در تهران به شهرداری عوارض پرداخت می کنند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وجود ده‌ها وزارتخانه، سازمان و صد‌ها شرکت دولتی و همچنین نهاد‌های مختلف حکومتی در تهران تراکم جمعیت و جاذبه این شهر را افزون کرده و در طول سال‌هایی که این منطقه از کشور به عنوان  پایتخت بوده انتخاب شده، آن را به ابر شهری پر جمعیت و دارای محدودیت‌های مختلف برای ساکنین تبدیل کرده است.

    میزبانی رایگان تهرانی‌ها از نهاد‌های دولتی و حاکمیتی

    چنانچه علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره هزینه‌های این شهر اظهار کرد: در جلسات مختلف گفته‌ایم که بخشی از هزینه‌هایی که به تهران تحمیل می‌شود به خاطر پایتخت بودن آن است و باید توجه کرد که وقتی صحبت از تهران می‌کنیم از آن به عنوان یک شهر عادی نام می‌بریم یا به عنوان پایتخت ایران، چرا که این دو مقوله هر کدام سرفصلی متفاوت دارد.

    سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این مسئله موضوعی نیست که به راحتی مورد پذیرش قرار بگیرد، افزود: باید این موضوع را پیگیری کرد، زیرا ممکن است نیاز به وضع مقررات و قوانین و پذیرش عمومی نیاز داشته باشیم؛ به این معنی که بخش‌های مختلف باید بپذیرند که بخشی از هزینه‌هایی که به تهران وارد می‌شود به خاطر پایتخت بودن آن است.

    از سوی دیگر محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران فعالیت نهاد‌های حکومتی و ده‌ها وزارتخانه و سازمان و صد‌ها شرکت دولتی را نه تنها برای تهران هزینه نمی‌داند، بلکه معتقد است این وضعیت یک امتیاز است.

    میزبانی رایگان تهرانی‌ها از نهاد‌های دولتی و حاکمیتی

    رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با رد هزینه‌زا بودن پایتخت برای تهرانی‌ها، گفت: این که می‌گویند نهاد‌های دولتی و حاکمیتی به شهر تهران هزینه تحمیل می‌کنند درست نیست، زیرا پایتخت بودن تهران یک مزیت برای بیشتر بودن کسب و کار است.

    وی افزود: پایتخت بودن تهران سبب می‌شود فعالیت‌های اقتصادی، درآمد‌ها و رفاه بیشتر شود و این شهر ارزش افزوده پیدا کند و آنچه که ما از دولت تقاضا داریم این است که پرداخت‌های قانونی خود را به شهرداری بپردازد.

    هاشمی تصریح کرد: یک سری از مراکز دولتی و حاکمیتی عوارض پسماند خود را نمی‌دهند یا وقتی که در فضا‌های بسته ساخت و ساز می‌کنند از پرداخت عوارض نوسازی خودداری می‌کنند.

    میزبانی رایگان تهرانی‌ها از نهاد‌های دولتی و حاکمیتی

    از سویی دیگر گروهی از شهروندان که دارای مشاغل دولتی و حاکمیتی نبوده و از پایتخت بودن تهران تنها استنشاق هوای آلوده و انواع سرطان‌ها نصیبشان شده می‌گویند اگر دستگاه‌های مختلف حاکمیتی و دولتی می‌خواهند از فضای شهر استفاده کنند باید مانند شهروندان تهرانی بابت تولید پسماند، زباله و همچنین ساخت و ساز‌های خود به شهرداری تهران عوارض پرداخت کنند و اگر نمی‌خواهند این کار را کنند ما عطای پایتخت بودن را به لقایش می‌بخشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار