مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

مشوق‌های بافت‌های فرسوده باید بیشتر شود

عصر ساختمان- شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید مشکل بافت فرسوده را هر چه زودتر حل کنیم، گفت: برای ساخت و ساز در بافت فرسوده مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد باید این مشوق‌ها بیشتر شود.

مشوق‌های بافت‌های فرسوده باید بیشتر شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در جمع نمازگزاران مسجد ابوذر واقع در منطقه 17، ضمن تبریک ایام دهه فجر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: در فرهنگ ما عدد چهل نماد بلوغ و پختگی است و کسی که به سن 40 سالگی برسد در تصمیماتش جا افتادگی و درایت به خرج می‌دهد و انشاالله انقلاب ما که پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان به چهل سالگی رسیده است با قدرت به راه خود ادامه دهد.

    وی با بیان اینکه از نزدیک با مشکلات مردم منطقه 17 آشنا هستم و تعداد زیادی از دوستان من در دوران دفاع مقدس اهل این منطقه بودند، ادامه داد: عدد 4000 شهید با توجه به تراکم این منطقه عدد بالایی است و نشان از روحیه فداکارانه و سختکوشی اهالی این نقطه از شهر دارد.

    شهردار تهران با اشاره به موضوع فرسودگی بافت به عنوان یکی از مشکلات مهم این منطقه تصریح کرد: بخش‌هایی از منطقه 17 مانند مناطق 9، 10، 15، 18 و 19 جز مناطقی است که ابتدا بافت در آن ایجاد شد و بعد به اصول مهندسی و شهرسازی توجه شد.

    حناچی تاکید کرد: باید مشکل بافت فرسوده در این منطقه را هر چه زودتر حل کنیم چرا که خطر زلزله در تهران جدی است و باید کاری کنیم که حتی یک واحد هم در شهر تخریب نشود. البته برای ساخت و ساز در بافت فرسوده مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد باید این مشوق‌ها بیشتر شود.

    وی به تراکم بالای جمعیت در این منطقه اشاره کرد و گفت: در شهرسازی معمولاً با آیتم‌های تعداد خانوار، واحدهای ساختمانی و تعداد افراد در هر هکتار، تراکم را می‌سنجند و بر این اساس، این منطقه تراکم بالایی دارد و مشکلاتی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.

    حناچی در ادامه به پروژه مربوط به مسیر عبوری خط راه آهن تهران – تبریز اشاره و عنوان کرد: این پروژه از نظر طول و مساحت یکی از پروژه‌های کم نظیر است و با توجه به سازه بتنی آن نمی‌توان بارگذاری سنگینی روی آن انجام داد. با این وجود برای این پروژه یک مناقصه رقابتی تعریف شده است و حدود 100 شرکت طرح‌های خود را ارائه داده‌اند. حتی برخی از شرکت‌های خارجی نیز در این مناقصه شرکت کرده‌اند که یکی از این شرکت‌ها تجربه اجرای پروژه مشابهی را در بارسلونای اسپانیا دارد.

    وی افزود: سال آینده 30 شرکتی که از میان 100 شرکت انتخاب شده‌اند، پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهند و بهترین میان آنها انتخاب و اجرا خواهد شد. این روند در پروژه پل طبیعت نیز به اجرا درآمد که روندی موفق ارزیابی شده است. امیدوارم این طرح بتواند تبدیل به موتور محرک اقتصاد و فرهنگ در منطقه شود.

    شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب گفت: انقلاب ما از ابتدای پیروزی تاکنون فراز و نشیب‌های فراوانی به خود دیده است و دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای انقلاب و کشورمان بود، اما حضرت امام (ره) از این تهدید بزرگ فرصتی بزرگ‌تر فراهم کرد و با شعار وحدت کلمه به این موفقیت نائل شد.

    وی خاطرنشان کرد: به یاد دارم زمانی که پل بعثت را روی اروند نصب کردیم عراق قصد داشت با حملات موشکی این پل را از کار بیندازد. دانشجویان مهندسی اما تلاش می‌کردند با دانش الکترونیک این موشک‌ها را منحرف کنند. آن تلاش‌ها آن روزها "جنگال" نام داشت و بعدها همان تلاش تبدیل به ایجاد یگان هواپیماهای بدون سرنشین شد. از سوی دیگر تلاش‌ها برای مقابله با موشک‌هایی که عراق می‌زد منجر به شکل گرفتن صنعت موشک سازی در کشور شد.

    حناچی ادامه داد: جوانان ما بدانند که ما راه سختی را پیموده‌ایم که به اینجا رسیده‌ایم و دستاوردهای امروز حاصل فداکاری‌ها و از خودگذشتگی هاست.

    وی یاد آور شد: زمانی که قطعنامه مورد پذیرش قرار گرفت، حضرت امام (ره) پیامی داد با این مضمون که جنگ به پایان رسید، اما کمربندهای خود را محکم ببندید و آماده تلاش باشید. آن زمان این جملات برای ما بسیار عجیب بود، اما بعدها که تهدیدها به شکل دیگری ادامه یافت متوجه منظور امام راحل شدیم.

    براساس گزارش شهرنوشت، شهردار تهران با بیان اینکه مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن همه را شرمنده کردند، گفت: انشالله با حضور مردم و کمک خداوند، کشورمان از گردنه سختی که هم اکنون در آن قرار داریم عبور خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار