مدیران خودروعصر اعتبار

حدود۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قم وجود دارد

عصر ساختمان- تعداد واحد مسکونی که در سال ۵۷ در قم وجود د اشت ۵۰ هزار واحد بود ولی امروز ۳۷۶ هزار و ۹۳۳ واحد مسکونی در قم وجود دارد.

حدود۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قم وجود دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، حسن صبوری در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه «شکوه چهل ساله در قم» در مصلای قدس قم گفت: در حوزه بازآفرینی شهری و مسکن که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است، در مجموعه قم که بافت تاریخی و فرسوده وسیعی دارد (1800 هکتار از بافت قم فرسوده است) و بر اساس مطالعه، 4هزار هکتار از اراضی شهر نیازمند بازآفرینی شهری است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: از دو سال گذشته پروژه های مختلفی در حوزه بافت انجام شده و در حال اجرا است؛ در محلات تاریخی و قدیمی قم، پروژه کف و جداره سازی آغاز و بسیاری از آنها به اتمام رسیده است.

    وی گفت: هدف اصلی ما هویت بخشی به این محلات و احیای محله و ارتقای سطح زندگی در این محلات است که کسانی که بومی این مناطق بوده اند در این محلات به زندگی بپردازند.

    صبوری تصریح کرد: دو خیابان چهارمردان و آذر که از خاستگاه های اصلی انقلاب بودند تحت پوشش طراحی شهری قرار گرفتند و فاز 1 طراحی شهری خیابان انقلاب به پایان رسیده است و تا عمار یاسر نیز این کار انجام شده است و فاز 2 به شهرداری تحویل داده می شود.

    صبوری تصریح کرد: تعداد واحد مسکونی که در سال 57 در قم وجود د اشت 50 هزار واحد بود ولی امروز 376هزار و 933واحد مسکونی در قم وجود دارد؛ فضای سبز شهری قم در سال 97 بالغ بر بیش از 5 میلیون مترمربع است؛ در سال 57 ،3 دهم متر سرانه فضای سبز قم بوده است ولی امروز این آمار حدود 4 متر رسیده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: پردیسان نه شهر جدید است و نه تحمیلی از شهر دیگر است؛ از روز اول فعالیت شهرداری، در این منطقه نیز عوارض شهرداری دریافت شده است و باید خدمات نیز ارایه شود.

    وی افزود: راه و شهرسازی در مسیر فعالیت خود پروژه هایی را منتقل کرده است ولی دلیل بر آن نیست که مسوولیت کلیه فعالیت های شهری بر عهده این نهاد است؛ ولی در کل در خدمت مردم استان هستیم که بتوانیم استانی آبادتر برای مردم بسازیم.

    وی تصریح کرد: شهر پردیسان بر عکس آنچه بعضا بیان می شود اصلا شرایط بدی ندارد و از نظر استانداردهای شهرسازی شرایط خوبی دارد؛ طراحی اولیه این منطقه نیز ویلایی بوده و بعدا به آپارتمانی مبدل شد؛ با این وجود با بهره برداری از معابر و بلوار امام علی(ع) و چند خیابان اصلی در پردیسان شاهد تسهیل عبور ومرور مردم خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار