مدیران خودروعصر اعتبار

۷۴۶ خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی در انتظار تسهیلات مسکن هستند

عصر ساختمان- جلسه پیگیری و حل مشکلات و معضلات مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی با حضور مدیران استانی، استاندار و رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد.

۷۴۶ خانوار مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی در انتظار تسهیلات مسکن هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم از بجنورد جلسه پیگیری و حل مشکلات و معضلات مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی با حضور رییس کمیته امداد کشور برگزار شد و هریک از مدیران استان به بیان چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی مددجویان کمیته امداد در استان پرداختند.
    توانمند سازی باید تبدیل به هدف اصلی کمیته امداد کشور شود

    حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جلسه حل مشکلات و معضلات محرومان با بیان اینکه توانمند سازی و کمک به محرومان و نیازمندان ریشه در روایات و اعتقادات دینی ما دارد اظهار داشت: امروز باید مدیران به سراغ محرومان و افراد کم بضاعت بروند و آن‌ها را شناسایی کنند. کسانی هستند که برای حفظ آبرو و داشتن حیا از درخواست از کمیته امداد امتناع می‌کنند.

        بیشتر بخوانید

            2000 مسکن مددجویی ویژه نیازمندان روستایی استان بوشهر تکمیل و تحویل می‌شود

            361 میلیارد ریال اعتبار برای مسکن مددجویان فارس هزینه شد

            بوشهر| 45 میلیارد ریال در ساخت مسکن مددجویان روستایی تنگستان هزینه می‌شود

    وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های کمیته امداد به دو بخش تسکینی و درمان ریشه‌ای تقسیم می‌شود٬ افزود: کار بنیادی و ریشه‌ای در برخورد با مددجویان کمیته امداد یعنی توانمند سازی، بکارگیری افراد در فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و خروج از وابستگی به دیگران. شکر خدا کمیته امداد در حوزه توانمند سازی به خوبی عمل کرده است.

    حجت الاسلام یعقوبی در پایان تصریح کرد: با توجه به تبلغات سوء دشمن اما می‌بینیم که اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی(ره) روز به روز در حال افزایش است و شاهد بالارفتن ارقام کمک‌های مردمی هستیم.

    مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: قریب به 746 خانواده مددجو در استان فاقد مسکن می‌باشند. 37 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض لازم است تا مشکل مسکن این مددجویان تا پایان سال 98 مرتفع شود.

    وی در ادامه افزود: مددجویان استان 25 میلیاردتومان به بانک‌های استان بدهکارند.

    پورعیسی در خصوص مشکلات مددجویان دارای مسکن مهر تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام آمادگی کرده است 400خانه نیمه تمام مددجویان استان را با تزریق 1 میلیارد تومان اعتبار به پایان برساند.

    علی محمدی رئیس بنیاد مسکن نیز اظهار داشت: 485 واحد روستایی که تحت پوشش کمیته امداد می‌باشند نیازمند مقاوم سازی و ساخت خانه جدید می‌باشند.

    وی در ادامه افزود: میانگین مساحت خانه‌های روستایی 85 متر برای خانواده‌های مددجوی استان دونفره است این متراژ را به 45 متر مربع نیز رساندیم و به آن‌ها مجوز ساخت داده‌ایم.

    بلاتکلیفی طرح برکت آفتاب در استان

    صبوری مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی نیز در این نشست در خصوص بلاتکلیف ماندن طرح برکت آفتاب در خراسان شمالی اظهار داشت: سال گذشته مقرر شد تا در راستای طرح برکت آفتاب 1000خانوار تحت پوشش کمیته امداد از تسهیلات خرید پنل‌های خورشیدی استفاده کرده تا بتواند منبع درآمدی برای آنان باشد. اجرای این طرح ماهانه 350هزارتومان درآمد خالص برای مددجویان به همراه دارد.

    وی در ادامه افزود: اما نوسانات ارزی و بالا و پایین شدن قیمت دلار باعث شد تا خرید این پنل‌ها که از خارج کشور وارد می‌شوند با چالش مواجه شده و نتوانیم این طرح را ادامه دهیم.

    صبوری طی درخواستی از رییس کمیته امداد کشور تصریح کرد: با کمک از خط اعتباری کمیته امداد و افزایش 8 میلیون تومانی تسهیلات مددجویان برای خرید این پنل‌ها می‌توان مجددا نصب و بهره‌مندی مددجویان از این طرح را در دستور کار قرار داد.

    603 گروه جهادی در خدمت مددجویان خراسان شمالی

    دانیال نقویان مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار داشت: 603 گروه جهادی در سطح استان در زمینه مسکن روستایی و شهری مددجویان، کمک‌های شایانی به این عزیزان انجام داده‌اند.

    وی در خصوص تعامل بسیج و کمیته امداد در حوزه طرح کرامت و بسیج افزود: با اجرای این طرح در مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز تاکنون توانسته‌ایم برای قریب به 24 نفر از معتادان تحت پوشش کمیته امداد در این مناطق بعد از درمان و صیانت ایجاد اشتغال کنیم.

    نقویان در پایان عنوان کرد: تنها درخواست ما از ریاست کمیته امداد کشور، فراهم نمودن مقدمات راه‌اندازی مجمع خیرین استان برای یکپارچه کردن توان خیرین استان در کمک به محرومان و نیازمندان است.

    در پایان پرویز فتاح رییس کمیته امداد کشور با اختصاص 20میلیارد تومان وام بلاعوض، خواستار پایان مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی تا پایان سال 98 شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار