مدیران خودروعصر اعتبار

منازل خانوارهای دارای ۲ معلول سیل‌زده در اولویت بهزیستی برای ساخت و بازسازی

عصر ساختمان- رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در ۹۸ شهرستان درگیر سیل در سراسر کشور برای ۲۸ هزار و ۷۱۱ خانوار مددجوی بهزیستی مبلغی بین ۵ تا ۱۵ میلیون ریال بر اساس بعد خانوار، واریز شده است گفت: بر اساس برآورد اولیه ما ۳۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان کاملا تخریب و ۱۲ هزار واحد نیز نیازمند بازسازی و تعمیرات است که بر اساس تفاهم نامه‌ با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی، منازل مددجویان به ویژه خانوارهای دارای دو معلول در اولویت ساخت و یا بازسازی هستند.

منازل خانوارهای دارای ۲ معلول سیل‌زده در اولویت بهزیستی برای ساخت و بازسازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا در برنامه تهران20 افزود: در سیل اخیر به دلیل تخلیه به موقع، آسیبی متوجه افراد حاضر در  مراکز  بهزیستی اعم از کودکان، معلولان و سالمندان نشده است.

    به گفته وی، بر اساس اطلاعات سامانه ثبت خسارات ناشی از سیل سازمان بهزیستی 39 هزار و 249 مورد خسارت ناشی از سیل با قید کد ملی افراد، احصاء شده است.

    رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در 98 شهرستان درگیر سیل در سراسر کشور برای 28 هزار و 711 خانوار مددجوی بهزیستی مبلغی بین 5 تا 15 میلیون ریال بر اساس بعد خانوار، واریز شده است اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه ما 3 هزار واحد مسکونی مددجویان دچار تخریب کامل شده است و 12 هزار واحد نیز نیازمند بازسازی و تعمیرات است که بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی داریم، منازل مددجویان به ویژه خانوارهای دارای دو معلول  در اولویت ساخت و یا بازسازی هستند.

    قبادی دانا ضمن اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری برای ترمیم روحیه و کاهش آثار روانی و اجتماعی سیل تاکید کرد: راه اندازی 55 مهد کودک ثابت و سیار برای سرگرم کردن و تخلیه هیجانات کودکان، تربیت و اعزام 139 تیم اورژانس اجتماعی با 268 نیروی متخصص و 134 دستگاه خودروی ویژه به مناطق سیل زده و انجام غربالگری‌های روانی اولیه انجام شد.

    وی افزود: همچنین 221 تیم محب (حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا) متشکل از مددکاران اجتماعی، روانشناسان و گروه‌های مشاوره  نیز در محل حضور دارند که تا به حال به 56 هزار نفر ارائه خدمت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی