مدیران خودروعصر اعتبار

مرکز آمار ایران منتشر کرد

سطح دستمزد مشاغل طرح های عمرانی

عصر ساختمان- مرکز آمار ایران در یک گزارش به شکل خلاصه آمار دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی نیمه دوم سال ۱۳۹۷ را منتشر کرد.

سطح دستمزد مشاغل طرح های عمرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، طرح آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی از سال 1365 به صورت شش ماهه در سطح استان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می شود. در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به دستمزد ساعتی نیروهای انسانی شاغل در طرح های عمرانی (109 مورد) با ارسال پرسشنامه ی مربوط از طریق رایانامه به تعدادی از پیمانکاری های نمونه ی مجری طرح های عمرانی در سطح استان تهران جمع آوری می شود. این طرح در بهمن ماه سال 1397 برای جمع آوری اطلاعات مربوط به نیمه دوم همان سال اجرا شده است. بر اساس نتایج حاصل از این آمارگیری، متوسط دستمزد ساعتی برخی از نیروهای انسانی شاغل در طرح های عمرانی در نیمه دوم سال 1397 و تغییرات آن نسبت به دوره قبل و دوره مشابه سال قبل در یک جدول منتشر شده است. در بین تمامی اقلام مورد آمارگیری، «راننده درجه یک جرثقیل» با 12.7 درصد دارای بیش ترین افزایش و« بنای سنگ چین درجه دو» و «نقاش درجه دو ساختمان» با 0.1 درصد دارای کمترین افزایش در متوسط دستمزد ساعتی نسبت به دوره قبل (نیمه اول سال 1397) بوده اند. همچنین مقایسه متوسط دستمزد ساعتی در این دوره با دوره مشابه سال قبل (نیمه دوم سال 1397) نشان می دهد که بیش ترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «راننده ی ماشین های سبک-سواری» با 30.1 درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «سنگ تراش درجه دو» با 9.5 درصد بوده است.
    در جدول مورد نظر می توان میزان دستمزد ساعتی برخی از نیروهای انسانی شاغل را ارزیابی کرد. به عنوان مثال در نیمه دوم سال 1397 دست مزد راننده تریلی در هر ساعت معادل 16 هزار و 283 تومان عنوان شده است که نسبت به سال قبل از آن رشد 21.5 درصدی را پشت سرگذاشته است. بهای راننده لودر نسبت به راننده تریلی کمی بیشتر بوده و در هر ساعت به میزان 16 هزار و 885 تومان دستمزد دریافت کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 18.3 درصد رشد کرده است. در بین این مشاغل کاشی کار درجه یک با دریافت 21 هزار و 874 تومان در هر ساعت یکی از بالاترین دستمزدها را از آن خود کرده است. این میزان دستمزد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به میزان 21.4 درصد رشد کرده است. همچنین در جدول منتشر شده مرکز آمار ایران، استادکار تاسیسات به میزان 24 هزار و 844 تومان در هر ساعت دستمزد کسب می کند، که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 17.9 درصد افزایش یافته است. این بالاترین دستمزد در بین مشاغل منتخب ارایه شده از سوی مرکز آمار ایران است.
    در گزارش منتشر شده، دستمزد هر ساعت کارگر ساده معادل 10 هزار و 566 تومان گزارش شده است، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در نیمه دوم سال 96، رشد 21.3 درصدی را ثبت کرده است. مرکز آمار علاوه بر این گزارش، نتایج تفصیلی را به زودی منتشر خواهد کرد و پایگاه خبری بانک مسکن نیز تحلیل های بیشتری از دستمزد نیروهای انسانی شاغل در طرح های عمرانی منتشر خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو