مدیران خودروعصر اعتبار

راهکار‌های جدید وزارت راه برای مدیریت بازار مسکن؛

برخورد سلبی تا معافیت مالیاتی واحدهای استیجاری

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از راه کارهای سلبی و تشویقی وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت قیمت بازار مسکن خبر داد.

برخورد سلبی تا معافیت مالیاتی واحدهای استیجاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس وضعیت بازار مسکن را بحرانی ارزیابی کرد و گفت: افزایش بیش از 100 درصدی قیمت مسکن در سال گذشته و روند صعودی قیمت ها در دو ماه اخیر سال 98 نشان می دهد که بازار مسکن بحرانی شده است.

    وضعیت بازار اجاره بسیار وخیم تر و بحرانی تر از بازار خرید و فروش مسکن است

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه وضعیت بازار اجاره بسیار وخیم تر و بحرانی تر از بازار خرید و فروش مسکن است، زیرا بازار اجاره عملا با معیشت خانواده مرتبط است، یعنی آنکه به هر میزانی که اجاره بها بالا برود، سفره افراد کوچک تر می شود.

    وی گفت: اخیرا کمیسیون عمران مجلس نشست ویژه ای را با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برای بررسی وضعیت بازار مسکن برگزار کرد و در این نشست تمام ابعاد و عوامل تأثیرگذار در ساماندهی بازار مورد رسیدگی قرار گرفت.

    تلاش وزارت راه برای تکمیل 500 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر

    بدری ادامه داد: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال تکمیل و بهره برداری از 500 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر است تا از این طریق بخشی از نیاز خانوارها به بخش مسکن مرتفع شود.

    تولید حدود 5 میلیون واحد مسکونی جهت تأمین نیازهای بخش مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه کشور برای تأمین نیازهای بخش مسکن به تولید حدود 5 میلیون واحد مسکونی احتیاج دارد، افزود: بر اساس برنامه توسعه ای کشور، سالانه باید حدود 800 هزار واحد تولید شود، اما متأسفانه تاکنون این برنامه محقق نشده است که این مسئله بر افزایش تلاطمات بازار مسکن اثر گذاشته است.

    برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن کفاف نیازهای بازار را نمی دهد

    وی گفت: برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن مثبت است، اما به نظر من این اقدامات و برنامه ها، کفاف نیازهای بازار را نمی دهد.

    راه‌کار‌های جدید وزارت راه برای مدیریت بازار مسکن؛ از برخورد سلبی تا معافیت مالیاتی واحدهای استیجاری

    وزارت راه، راه‌کارهای سلبی و تشویقی را برای مدیریت بازار مسکن طراحی کرده و این سیاست ها در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد، این راه کارها در حوزه های مختلف از جمله معافیت مالیاتی واحدهای استیجاری در صورت عمل به قیمت گذاری مصوب منطقه ای است

    بدری از راه کارهای جدید وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت بازار مسکن خبر داد و گفت: وزارتخانه راه کارهای سلبی و تشویقی را برای مدیریت بازار مسکن طراحی کرده و این سیاست ها در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد، این راه کارها در حوزه های مختلف از جمله معافیت مالیاتی واحدهای استیجاری در صورت عمل به قیمت گذاری مصوب منطقه ای است.

    مدیریت بازار مسکن یک وظیفه فرا وزارتخانه ای است

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من مسئله مسکن یک موضوع فرا وزارتخانه ای است و تمام دستگاه ها باید در جهت کاهش مشکلات این بخش قدم بردارند، البته بازار مسکن همواره متأثر از عوامل مختلف اقتصادی بوده، از این رو برای کنترل مسکن باید شاخص های اقتصادی را ساماندهی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار