مدیران خودروعصر اعتبار

پراندن مشتری‌های سنگ در اصفهان!

عصر ساختمان- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: متأسفانه در کشور و اصفهان به دلیل نبود فرهنگ همکاری، در فرار مشتریان مهارت داریم که این موضوع به اقتصاد سنگ آسیب جدی می‌رساند.

پراندن مشتری‌های سنگ در اصفهان!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ،  رسول رنجبران  با تأکید بر فرهنگ‌سازی و ضرورت کار تیمی و آموزش و حضور در بازارهای سالم و رقابتی، تصریح کرد: فعالان صنعت سنگ به‌جای رقابت سالم، مشتریان دیگر رقبای خود را به نحوی فراری می‌دهند، درحالی‌که بعد از سال‌ها در اصفهان باید برند سنگ ایجاد می‌شد.

    این فعال حوزه سنگ و معدن، مزیت اصفهان را برخورداری از سنگ‌های فراوری‌شده دانست و گفت: متأسفانه هنوز نمایشگاه دائمی سنگ به‌عنوان مجموعه زیرساخت‌های این صنعت وجود ندارد. وجود نمایشگاه دائمی سنگ فرصتی را برای بازاریابی فعالان این صنعت و تأمین محصول مورد نیاز خود فراهم می‌کند.

    رنجبران با تأکید بر اینکه با ایجاد نمایشگاه دائمی، برندسازی معنا و مفهوم پیدا می‌کند، اظهار کرد: برند یکی از ابزارهای مهم بازاریابی، فروش و صادرات سنگ است.

    وی، یکی از مشکلات داخلی بین فعالان یک صنف را عدم تمایل آنها برای ورود مشتریان خارجی‌شان به محیط نمایشگاه دانست و گفت: رقبای آنها به دنبال جذب مشتریان هستند و ما تصور می‌کنیم نمایشگاه محلی برای از دست دادن مشتری است و اینکه شرکت‌ها در نمایشگاه غرفه می‌زنند در حقیقت به دنبال مشتری جدید هستند.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص انتقاد مربوط به خام فروشی سنگ، گفت: به‌طورکلی هر چقدر بتوان کالایی را با ارزش‌افزوده بیشتر صادر و به فروش رسانیم، منافع بیشتری کسب خواهیم کرد، البته ایران دارای منابع فراوان و تمام‌نشدنی سنگ است و می‌توانیم با صادرات کوپ سنگ به کشور ارز آوری داشته باشیم.

    سنگ کوپ که به آن سنگ بلوک هم می‌گویند سنگی است که مستقیماً از معدن استخراج شده و معمولاً به شکل 4 وجهی یا 6 وجهی به کارخانه‌های سنگ بری منتقل می‌شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی