مدیران خودروعصر اعتبار

تجهیزاتی که سبب آلودگی هوای داخل خانه‌ها می‌شوند

عصر ساختمان- ممکن است که بسیاری از افراد تصور کنند که آلودگی هوا فقط خارج از محیط خانه و به‌وسیله منابع متحرکی مانند موتورسیکلت‌ها و ماشین‌ها و منابع ساکن مانند کارخانه‌ها تولید می‌شود اما وسایل داخل خانه‌ها نیز می‌توانند آلاینده‌های خطرناکی تولید کنند.

تجهیزاتی که سبب آلودگی هوای داخل خانه‌ها می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، امروزه انسان‌ها در محیط زندگی خود از وسایلی استفاده می‌کنند که ممکن است زیبایی و راحتی بیشتری در محیط منزل‌ برای آن‌ها در پی داشته باشد اما بسیاری از آن‌ها به مضراتی که ممکن است این وسایل برای سلامتی داشته باشند، آگاه نیستند. در ادامه به شش نوع از وسایلی که سبب تولید آلاینده‌های خطرناک در منازل می‌شود، اشاره شده است.

    *پارکت لمینیت‌ها یکی از مواردی است که سبب آلودگی هوا در خانه‌ها می‌شوند. این پارکت‌ها یک نوع آلاینده شیمیایی به نام «PAH» از خود متصاعد می‌کنند که سرطان‌زاست و سبب ابتلای فرد به بیماری‌های ریوی می‌شود.

    *در معماری‌های جدید، آشپزخانه‌ و فضای داخلی خانه به یکدیگر متصل است. این موضوع سبب می‌شود پخت غذا در آشپزخانه‌ تمام اکسیژن اتاق را جذب کند همچنین اجاق گاز منبع تولید مونواکسیدکربن است بنابراین بهتر است هنگام پخت و پز پنجره آشپزخانه کمی باز باشد.

    *خانه‌های هوشمند آلودگی هوای زیادی درون خود دارند چرا که در این نوع خانه‌ها اشعه‌های الکترومغناطیسی ساطع می‌شود که به‌طور مستقیم روی سیستم عصبی انسان تأثیر منفی می‌گذارد. برای مثال در خانه‌های هوشمند چراغ‌ها، گازها، فن‌ها و حتی آب با یک دکمه و به روش الکترومغناطیسی خاموش و روشن یا باز و بسته می‌شوند.

    *مبلمان، میزتحریر و کتابخانه‌ها نیز به دلیل استفاده از رنگ‌های شیمیایی هوای داخل خانه را نامساعد می‌کنند و مدت زمان طولانی باید بگذرد تا الکل روی چوب‌ها از آن‌ها دور شود و طی این فاصله افراد داخل خانه، هوای آن را استنشاق می‌کنند.

    *اگر تجهیزات گرمایشی داخل خانه‌ها به‌صورت سنتی باشد و به روش صحیحی بسوزد آلودگی حداقلی دارد ولی امروزه داخل منازل از شوفاژهای روغنی برقی استفاده می‌شود که خطرناک هستند چرا که یون‌های موجود در اتمسفر اتاق را تفکیک و تخریب می‌کنند. هر چه یون‌های منفی در اتمسفر بیشتر باشد هوا بهتر است اما شوفاژهای روغنی برقی، یون‌های منفی را تخریب می‌کنند.

    *فن‌کوئل‌ها بزرگترین منبع تولید باکتری در خانه‌ها هستند و بهتر است که برای روشن کردن آن‌ها ابتدا برای چند دقیقه پنجره‌های خانه را باز بگذاریم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار