مدیران خودروعصر اعتبار

داستان مردی که از فروش ماه ثروتمند شد!

از رونالد ریگان تا مردم عادی قربانی یک کلاهبرداری قانونی شدند

عصر ساختمان- حتما از خواندن این تیتر تعجب کرده اید. اما حقیقت دارد و دنیس هوپ، یک شهروند آمریکایی موفق شد ماه را به شهروندان ایالات متحده بفروشد و از این طریق نیز ثروتمند شود.

داستان مردی که از فروش ماه ثروتمند شد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از انتخاب، احتمالا شنیده اید که در قرون وسطی برخی افراد در لباس کشیش ها مدعی می شدند می توانند زمین های بهشت را به متقاضیان بفروشند و با این کلاهبرداری از مردم ساده روستایی پول دریافت می کردند. این روش به شکلی جدیدتر در ایالات متحده نیز اجرایی شده است.

    سال ها پیش در دهه 1980 مردی به نام دنیس هوپ یک ایده جالب و خلاقانه به سرش زد. او با خودش فکر کرد همانطور که کریستف کلمپ کاشف زمین های ایالات متحده شده، چه اشکالی دارد که او نیز ادعای مالکیت زمین های ماه را داشته باشد. به همین دلیل نامه ای بلند بالا به سازمان ملل نوشت و درخواست کرد سهم شهروندی او از ماه را مشخص کنند.

    ناگفته پیداست که سازمان ملل به چنین نامه عجیبی هرگز پاسخ نداد اما هوپ هم ساکت نماند و به سرعت ایده خود را عملی کرد، یعنی با انتشار آگهی در جراید کثیرالانتشار اقدام به فروش ماه کرد. شاید تصور کنید هیچ فرد عاقلی به چنین آگهی بی محتوایی توجه نمی کند، اما سخت در اشتباهید. چرا که صدها نفر حاضر شدند بخش هایی از ماه را از هوپ بخرند و در ازای آن سند دستنویس و قانونی هوپ را دریافت کنند.

    تصویری از هوپ و سند مالکیت ماه

    شاید بپرسید چرا قانونی؟ چون هیچ قانونی هوپ را از فروش ماه منع نکرده است. او موفق شد از طریق همین روش عجیب ثروتی خیره کننده به هم بزند و مشتریانی سرشناس مثل رونالد ریگان و جرج بوش را نیز قانع کند زمین هایی در ماه بخرند. شاید باز هم متعجب شوید که چطور می شود به هوپ و زمین های او امید داشتو واقعیت این است که ادعای هوپ پربیراه هم نیست چرا که بر اساس ماده دوم پیمان فضای سازمان ملل متحد در سال 1967، هیچ کشوری نمی تواند ماه را داشته باشد. اما هیچ چیز در مورد افراد ذکر نشده است. بنابراین، در اوایل دهه 1980، دنیس هوپ نامه ای را به سازمان ملل ارسال کرد که در آن او اعلام کرد مالک ماه است و توضیح داد که چگونه می خواهد به تقسیم و سپس ماه به فروش برسد. او همچنین از آنها پرسید که چرا افراد نمی تواند مالکیت ماه را ادعا کند. اما سازمان ملل هرگز پاسخ نداده است.

    هوپ هر هکتار از ماه را 19.5 دلار به فروش رسانده و جمعا 611 میلیون هکتار از ماه را فروخته است. هوپ مدتی بعد مدعی شد خورشید، عطارد، اورانوس، پلوتون و مریخ نیز از آن او است و می توانید بخش هایی از این سیارات را نیز از هوپ خریداری کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار